Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne ING van start

In de nieuwe campagne van de ING die morgen begint, staat de mening van de klant centraal. Pay-off: Hoeveel bank wil je hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING wil de dialoog met de klant intensiveren en nodigt daarom al haar klanten uit om actief mee te praten over de dienstverlening en de producten van het bedrijf. Klanten kunnen zich aanmelden voor het nieuw opgezette ING Consumentenpanel en Ondernemerspanel. Ook kunnen zij via hun mening uiten over de bank en zijn dienstverlening. In de nieuwe campagne staan de meningen van de klanten centraal. ING zegt met deze en andere nieuwe initiatieven de klant nog letterlijker centraal te stellen.
In de nieuwe campagne van ING die gemaakt is door het nieuwe bureau UbachsWisbrun/JWT, staat ook de mening van de klant centraal. Echte quotes van echte mensen zijn in de campagne als uitgangspunt genomen. In de eerste drie commercials staan achtereenvolgens de meningen van ouderen, starters op de woningmarkt en ondernemers centraal. In de campagne worden mensen opgeroepen om hun mening over ING en haar producten en service kenbaar te maken via de ing.nl.
De campagne is voorafgegaan door een teaser-campagne: Overal in het land waren quotes over banken te lezen. Op posters, op straat en op verschillende websites. De quotes die hier gebruikt werden, zijn bijvoorbeeld: 'Lekker rood staan, daar verdienen ze aan.' en: 'Als ik vrij ben, is de bank dicht.'.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar november schreef ING een pitch uit voor een nieuw reclamebureau. Ook toenmalig bureau Leukwerkt Worldwide deed daar aan mee, maar trok zich voortijdig terug. In februari werd bekend dat UbachsWisbrun/JWT het nieuwe bureau van ING werd.

Opdrachtgever: ING Nederland
Bureau: UbachsWisbrun/JWT
Creatie campagneconcept: Joep de Kort, Massimo van der Plas
Strategie: Jan Bouts, Ralph Wisbrun, Douwe Dirks
Account: Andreas Möller, Maroeschka Volker
Regisseur: YANi (hazazaH). Motion design: Paul Postma. Sound design/ geluid: wave.
Verantwoordelijk bij klant: Monique Opdam, Saskia Caelen, Vivian Josephy

Hagenaars
Verder werd bekend dat per 1 september Vincent van den Boogert de nieuwe marketingdirecteur van ING Nederland is. Hij volgt Hans Hagenaars op die directeur Advies&Kantoren wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in