Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting werkt aan Code Postfilter

De Stichting Postfilter werkt samen met de brancheorganisaties aan een code waarin bedrijven beloven klanten die daarom vragen, geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer bedrijven zich niet aan deze code houden, kunnen consumenten een klacht indienen bij de afzender. Als het antwoord volgens de consument onbevredigend is, kan de klant een klacht indienen bij de . Directeur Richard Groenewoud van Postfilter heeft dinsdag een bericht daarover in het AD bevestigd.

related partner content for mobile comes here

De code moet komend najaar worden gepresenteerd. 'De mogelijkheid om aan te geven dat je geen post en telefoontjes wilt ontvangen van bepaalde bedrijven, bestaat al jaren', legt hij uit. 'Maar we zijn hard bezig het proces te verbeteren en klantvriendelijker te maken.'

Zo biedt vanaf het najaar burgers ook de mogelijkheid om aan te geven dat zij bepaalde ongevraagde geadresseerde post van specifieke bedrijven niet meer wensen te ontvangen.

Op dit moment hebben 650.000 consumenten gebruikgemaakt van de mogelijkheden van Postfilter. 'Wij hopen met deze nieuwe opties mensen nog meer keuzes te bieden, en zo nog meer irritaties weg te nemen', stelt Groenewoud.

Postfilter helpt consumenten overigens alleen met het weren van geadresseerde reclame-uitingen en geadresseerde post met of zonder naam. Voor het weren van ongeadresseerd reclamedrukwerk kunnen burgers een 'nee/ja'- of 'nee/nee'-sticker van Milieudefensie op hun brievenbus plakken.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in