Overslaan en naar de inhoud gaan

Einde voor Grafisch Weekblad

Het Grafisch Weekblad (GW) stopt ermee. Het laatste nummer verscheen vorige week, meldde uitgever RAI Langfords vrijdag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigenaar Amsterdam RAI is bezig met een reorganisatie van RAI Langfords. De uitgeverij wordt ontmanteld en het grootste deel van de titels wordt verkocht. RAI kwam tot deze beslissing nadat er deze zomer fraude aan het licht was gekomen, waarbij de financiën van RAI Langfords rooskleuriger werden voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren.

related partner content for mobile comes here

Het GW heeft achttien jaar bestaan. Vanaf 1994 als ‘het Grafisch Weekblad’ en sinds 2007 onder de naam ‘GW’. De laatste jaren kreeg het brancheblad voor de grafische industrie het niet meer voor elkaar om rendabel te worden. Het is een trend die de redactie van het blad ook bij de grafische bedrijven zag. ‘Hoewel de wereld vandaag niet is vergaan, nemen wij afscheid van een wereldje waarin we ons thuis voelen, hoewel we de afgelopen jaren wel erg vaak over faillissementen en doorstarts hebben moeten schrijven. Dat maakte het er allemaal niet leuker op’, schrijft de redactie op de site. Volgens het GW houdt Europa nu nog maar twee weekbladen voor de grafische industrie over: ‘Deutscher Drucker’ en ‘Printweek’.

Bron: Villamedia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in