Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste marketingbedrijven van 2017

Hunkemöller, Picnic, Vegetarische Slager & Hallmark winnen een Dutch Marketing Award.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In Het Tropinstituut in Amsterdam werd 30 maart tijdens de Dutch Marketing Awards niet alleen uitgeroepen,  ook kregen de beste marketingbedrijven van Nederland een award uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De beste Nederlandse marketingondernemingen werden beoordeeld in de verschillende fases van hun ‘marketingcyclus’. Een startup, een onderneming die succesvol de volgende stap heeft gezet, het beste marketingbedrijf en het bedrijf dat het beste de internal branding op orde heeft.

Marketing company of the year

De winnaar: Hunkemöller
Het jury-oordeel: ‘Een sterke marketingcase die is opgebouwd vanuit de klantreis van de doelgroep. Deze doelgroep is scherp omschreven en wordt vanuit een CRM-programma optimaal bediend. Hunkemöller weet al een aantal jaren klanten aan zich te binden door middel van een sterke omnichannelbenadering. Die wordt ingezet als richtlijn, niet als uitgangspunt.

'Het is een bewonderingswaardige prestatie te noemen dat Hunkemöller met het verlies van V&D - en 33 outlets - klanten wist te behouden. Producten worden ontwikkeld met de doelgroep en met aansprekende influentials. En dan vergeten wij nog bijna Doutzen te noemen. Hunkemöller bewijst dat het mooiste meisje ook het slimste meisje kan zijn.’

Overige genomineerden in deze categorie: Young Capital, G-Star, ING en Zeeman.

Startup of the year

De winnaar: Picnic
Niet alleen de 4 P’s kloppen, meent de jury, maar ook de toepassing van technologie, de customer journey (dat is het concept) en bijvoorbeeld het maatschappelijke aspect zitten goed in elkaar. ‘Picnic zet in op volledige duurzaamheid. Dat komt ook tot uitdrukking in de resultaten (NPS, groei, marktaandeel). Picnic is eigenlijk Uber en Zappos in één bedrijf.’

Overige genomineerden voor Start-up: Naturalicious, Koopeenkoe.nl, Fraemed en Matt Sleeps.

Scale-up of the year

De winnaar: Vegetarische Slager
Met recht een totaalconcept in marketing, aldus de jury. ‘Een fantastisch merk met een geïntegreerde propositie eronder. Terwijl de omzet en internationale expansie toenemen, bouwt het bedrijf voor de toekomst alweer een nieuwe fabriek in Breda.’

Overige genomineerden: Looye Kwekers, Thuisbezorgd, Stach, Knab

Internal branding company of the year

De winnaar: Hallmark
Hallmark heeft volgens de jury laten zien dat de indrukwekkende resultaten in omzet- en winstontwikkeling voor een belangrijk deel geënt zijn op internal branding.

Overige genomineerden: KWF, ONVZ, Transavia

Marketingtalent
Joost Geurtsen, marketingbaas bij Nu.nl is uitgeroepen tot .

De Dutch Marketing Awards zijn een initiatief van NIMA, PIM, MEC en Tijdschrift voor Marketing/Adfo Groep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in