Sanoma | SBS introduceert tool die extra dimensie aan mediaplanning moet geven


De tool biedt naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens ook psychografische informatie.
De BSR Quality Planner moet inzicht geven in de uitstraling en betekenis van merken, zowel productmerken als mediamerken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoPaulien Schieven, Marketing Directeur bij SAMR: 'De BSR Quality Planner moet betere en slimmere matches maken tussen product- en mediamerken, op basis van hun positie in het psychografische BSR-model of de campagnedoelstelling. Ook geeft de tool antwoord op de vraag wat je moet doen om de gewenste doelstellingen te behalen. En waarom je dat moet doen.'
Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma | SBS: 'Met de BSR Quality Planner krijgt het 'quality planning-systeem', dat zo’n 20 jaar geleden - door Sanoma-voorloper VNU - werd geïntroduceerd, een grondige update en nieuwe kwaliteitsimpuls. Juist in het snel veranderende medialandschap van vandaag de dag is inzicht in passende merk-mediacombinaties van groot belang. In de nieuwe tool maken we dat praktisch toepasbaar.'
Grootschalig onderzoek
Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: 7.000 consumenten beoordeelden ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.
Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: 7.000 consumenten beoordeelden ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid