Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma | SBS introduceert tool die extra dimensie aan mediaplanning moet geven

Samen met marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) komt het mediabedrijf met de BSR Quality Planner.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De tool biedt naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens ook psychografische informatie.

related partner content for mobile comes here

De BSR Quality Planner moet inzicht geven in de uitstraling en betekenis van merken, zowel productmerken als mediamerken.

Paulien Schieven, Marketing Directeur bij SAMR: 'De BSR Quality Planner moet betere en slimmere matches maken tussen product- en mediamerken, op basis van hun positie in het psychografische BSR-model of de campagnedoelstelling. Ook geeft de tool antwoord op de vraag wat je moet doen om de gewenste doelstellingen te behalen. En waarom je dat moet doen.'

Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma | SBS: 'Met de BSR Quality Planner krijgt het 'quality planning-systeem', dat zo’n 20 jaar geleden - door Sanoma-voorloper VNU - werd geïntroduceerd, een grondige update en nieuwe kwaliteitsimpuls. Juist in het snel veranderende medialandschap van vandaag de dag is inzicht in passende merk-mediacombinaties van groot belang. In de nieuwe tool maken we dat praktisch toepasbaar.'

Grootschalig onderzoek


Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: 7.000 consumenten beoordeelden ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.

Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: 7.000 consumenten beoordeelden ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in