Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 10 twittertoppers van 2014

Jumbo lost Albert Heijn af als meest besproken merk op Twitter in combinatie met reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En weer voert een supermarkt de ranglijst aan in de Twitter Reclame Top 10. Maar grote verrassing, dit jaar is het niet Albert Heijn. Sterker, de komt in de ranking van dit jaar niet eens meer voor. Een aanwijzing dat AH&;s veeljarige concept met supermarktmanager Van Dalen inderdaad toe is aan vernieuwing?

related partner content for mobile comes here

Geen AH dus dit jaar. In plaats daarvan is Jumbo (vorig jaar op de 12e plek) het meest besproken merk in combinatie met reclame. Met voorsprong, kunnen we wel zeggen; het aantal tweets over Jumbo is ruim twee keer zo hoog als over runner-up 2 Nike. Een fraai succes voor het familiebedrijf uit Veghel, dat dit jaar overigens de enige supermarkt is in de Top 10.

Een deel van de aandacth voor Jumbo komt op conto van acteurs Maike Meijer en Frank Lammers, die sinds 2013 het gezellige stel van de Jumbo spelen. Hun avonturen worden veelvuldig besproken op Twitter en waren vorige week nog goed voor een derde plek bij de

Maar ook Roy Donders die rond het WK furore maakte met zjin oranje juichpak, zorgde voor een boost. En recent nog was er veel vanwege de kerstcommercial met bekende Nederlanders die een lied zingen om aandacht te vragen voor de minderbedeelden.

Terugkomend op het WK: het effect van het voetbaltoernooi is duidelijk terug te zien in de Twitter Top 10. Nike pakge in de campagnes &;Winners stays&; en &;The last game&; uit met Ronaldo en Neymar, wat de spotkledingfabriaknt een tweede plek opleverde. Ook Heineken dankt z&;n hoge notering volledig aan de WK-campagne &;Vier de Oranje Koorts&;

  • 1. Jumbo (3146 berichten)
  • 2. Nike (1521 berichten)
  • 3. Heineken (1281 berichten)
  • 4. Ikea (962 berichten)
  • 5. NS (883 berichten)
  • 6. Coca Cola (832 berichten)
  • 7. Axe (821 berichten)
  • 8. Samsung (802 berichten)
  • 9. Rabobank (746 berichten)
  • 10. KLM (713 berichten)

*Multiscope monitort met Momentum alle Nedrlandstalige beichten over reclame op Twitter. Elke twee weken publiceert Adformatie op basis hiervan de Twitter Reclame Top 5. In 2014 zijn ongeveer 521.500 berichten geplaatst over reclame, gemiddeld 43.500 berichten per maand. Voor de Twitter Top 10 zijn unieke berichten gemeten, retweets zijn gefilterd.

Een uitgebreide versie van dit artikel staat deze week in Adformatie 1/2.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in