Overslaan en naar de inhoud gaan

Q-music en Radio 10 winnaars, Radio Veronica verliezer van 2014

NPO 3FM is de best scorende zender van 2014, maar Radio 538 komt dichterbij. Ook NPO Radio2 deed het goed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over geheel 2014 in de doelgroep 20-49. Q-music en Radio 10 hebben het afgelopen jaar de grootste opmars gemaakt. Q-music ging van 12,5 naar 13,8 (index 110) en Radio 10 verdubbelde het marktaandeel van 1,9 naar 4,0 (index 211).

NPO 3FM was in 2014 de zender met gemiddeld het grootste marktaandeel  van 17,0, maar daarmee verloor de publieke zender 0,8 procent ten opzichte van 2013 (index 96). Radio 538 zag het aandeel groeien van 15,7 naar 16,1. Ook Sky Radio en NPO Radio 2 wisten hun marktaandelen te vergroten.

Grootste verliezer is Radio Veronica dat naar een marktaandeel van 6,0 zakte (index 72). De zender begon in september aan een nieuwe koers en is nu onder Erik de Zwart opnieuw bezig wijzigingen door te voeren. Zowel Radio Veronica als 100%NL hebben last van de groei van Radio 10. 100%NL zag het aandeel in 2014 eveneens dalen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in