Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel na tien maanden weg bij Anomaly Amsterdam

Modemerk Diesel kiest wereldwijd voor een Italiaans creatief bureau.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Anomaly Amsterdam werd vorig jaar oktober nog gekozen als bureau voor internationale campagnes. Inmiddels heeft Diesel besloten om door te gaan met Publicis Italia voor het wereldwijde advertising account. Daar ging geen pitchproces aan vooraf.

Begin dit jaar werkten het Italiaanse modemerk en Publicis al samen aan een merkstudie. Inmiddels is die samenwerking uitgebreid, meldt Adage.

De keuze van Diesel zou te maken kunnen hebben met de komst van Italiaan Bruno Bertelli, als wereldwijde creatieve baas van Publicis Worldwide in mei vorig jaar. Hij is ook de directeur bij Publicis Italia.

related partner content for mobile comes here

Anti-Trump campagne


Anomaly Amsterdam kwam begin dit jaar nog met de opvallende anti-Trump campagne, Make love, not Walls, de grootste Diesel-actie ooit. Onder meer fotograaf David LaChapelle werkte er aan mee. Met de campagneboodschap wilde Diesel een statement maken tegen haat en verdeeldheid in de wereld. In de campagne draait het om ‘liefde, moed en rebellie’. Renzo Rosso, oprichter van Diesel: ‘We moeten de ballen hebben om barrières te doorbreken, juist op het moment dat angst de wereld verdeelt met muren.’

 



 

 

'Het staat merken vrij van gedachten te veranderen'
Engin Celikbas
, directeur Anomaly Amsterdam reageert: 'Begin dit jaar jaar is de relatie met Diesel beëindigd. In de zomer van 2016 zijn wij aangesteld met een heldere opdracht: geef Diesel weer een duidelijke stem en point-of-view. Wat volgde is een campagne op basis van een strategie rondom maatschappelijke betrokkenheid en historie van het merk.'

''Make Love, not Walls’ was een enorm succesvolle campagne die de goedkeuring van pers en publiek genoot. Het staat echter merken vrij om van gedachten te veranderen. In dit geval ging de verandering gepaard met de aanstelling van een nieuwe marketing directeur, omdat de vorige gepromoveerd werd tot CEO van Martin Margiela (onderdeel van Only the Brave, de holding waar Diesel ook toe behoort).'

'Wij wensen Diesel en hun nieuwe bureau heel veel succes in de toekomst en kijken met veel plezier en voldoening terug op de samenwerking.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in