
Daarom moet je als merk alle zeilen bijzetten om bij de consument op het netvlies te komen. Deze drie stappen helpen je daarbij:
- De eerste stap naar merkgroei is zorgen dat je merk opvalt. Consumenten moeten je merk overwegen op het moment dat het ertoe doet. Het aantal merken dat de consument serieus overweegt is niet zo groot en het is belangrijk om te weten waarop jouw merk onderscheidend is en daar op in te spelen.
- De volgende stap is zorgen dat je merk de eerste keus van de consument wordt. Dat betekent dat de consument jouw merk als eerste moet overwegen bij aanschaf. Ze moeten aan jouw merk meer waarde toekennen dan aan alle andere concurrerende merken, zelfs de merken met opvallende reclames.
- Daarnaast moet je als merk goed omgaan met markteffecten. Verschillende factoren kunnen bepalen of een consument op het moment van aanschaf wel of niet voor jouw merk kiest.
Wil je meer weten over merkwaarde en hoe je merkgroei kunt realiseren? Lees
hier het paper: Reality Check. Drive growth, by understanding the reality of how people choose brands.
het paper: Reality Check. Drive growth, by understanding the reality of how people choose brands.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid