Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel & het recht op abortus

Kledingmerk Diesel is boos.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisatie , voor het recht op veilige abortus, heeft de merknaam gebruikt en is onder mom van ‘’ een campagne gestart voor bewustwording voor veilige abortus voor alle vrouwen in de wereld, ook degenen in arme landen waar abortus vaak illegaal is.

related partner content for mobile comes here

Iedere vrouw, ook zij die in de fabrieken van Diesel (en andere kledingmerken) werken, heeft het recht op een veilige abortus door middel van pillen in plaats van klerenhangers.

Om die schending van mensenrechten van vrouwen in de kledingproductie-industrie aan de kaak te stellen is er een parodie op de Diesel for succesful living-campagne gemaakt. ‘Diesel is proud to announce a new milestone in its ongoing campaign for successful living.’
beweert gratis abortuspillen te verschaffen om de vrouwelijke fabrieksarbeiders te bevrijden.

De organisatie schat dat jaarlijks zo’n 21,6 miljoen vrouwen een onveilige abortus ondergaan, 47.000 sterven hierbij. En het zijn juist jonge vrouwen in armere landen die hier mee te maken krijgen. Veel van die vrouwen werken in de kledingproductiefabrieken in landen waar abortus verboden is, dus toevlucht zoeken in illegale, risicovolle abortussen. Een medische abortus is een veilige manier. Zwanger raken zorgt soms voor verlies van baan en inkomen.
Mensen worden opgeroepen te doneren en de campagne op Facebook te delen.

noemt de campagne ‘definitely daring, original, and well-executed’. Diesel zelf denkt daar anders over en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in