Overslaan en naar de inhoud gaan

DHL staakt klantenservice via Twitter en Facebook vanwege privacyzorgen

De pakketdienst raadt socialmediagebruikers aan om telefonisch of via de live chat op de website contact op te nemen.
Shutterstock DHL
© Afbeelding: Shutterstock
Shutterstock DHL
© Afbeelding: Shutterstock

Pakketdienst DHL Nederland is onlangs gestopt met het verlenen van webcare via Twitter en Facebook. Het bedrijf geeft als reden dat het op deze twee platformen de veiligheid van persoonsgegevens niet kan waarborgen. Zo legt een DHL-medewerker aan een klant uit: 'Goedemiddag, mijn excuses dat jouw pakketje niet geleverd is. Helaas maken wij sinds kort geen gebruik meer van social media, dit in verband met bescherming van jouw persoonsgegevens.'

De beslissing van DHL Nederland om klantenservice via Twitter en Facebook te stoppen, is opmerkelijk. In de afgelopen jaren hield DHL Nederland op de twee platformen via privéberichten contact met klanten, die veelal vragen of (bezorg)klachten hadden. In de privéberichten werden broodnodige gegevens als het adres van een klant uitgewisseld. 

Webcare nu alleen nog via telefoon en livechat

DHL-klanten die contact willen leggen met de webcare van het bedrijf, kunnen nu alleen nog bellen en gebruikmaken van de livechat op de DHL-website. 

Niet alle klanten zijn blij met de nieuwe webcarestrategie. Op Twitter bijvoorbeeld zijn klachten te vinden over een overbelaste chat en een telefonische wachtrij van een half uur, waarna de verbinding is verbroken. De website Security.nl citeert een DHL-klant die vermoedt dat het bedrijf stopt met klantenservice op Twitter omdat er veel negatieve berichten binnenkomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in