Overslaan en naar de inhoud gaan

Na een vernieuwde merkidentiteit start GLS een nieuwe merkcampagne

De nieuwe crossmediale campagne moet GLS neerzetten als een pakketbezorger met een menselijke kijk. Een die niet zomaar pakketjes verstuurt.
GLS campagne
Uitsnede van GLS-campagnebeeld
© Afbeelding: GLS
GLS campagne
Uitsnede van GLS-campagnebeeld
© Afbeelding: GLS

Een half jaar na de rebranding van het merk GLS, lanceert de pakketbezorger een nieuwe merkcampagne. Die toont onder andere het nieuwe, versimpelde logo van GLS en gaat in op wat GLS zijn belangrijkste eigenschap voor klanten vindt: haar menselijke kijk op pakketbezorging. Niet zomaar pakketjes van A naar B versturen, maar mensen blij maken. DentsuACHTUNG! tekende voor de rebranding en ondersteunde GLS ook bij deze merkcampagne. 

related partner content for mobile comes here

Ander perspectief

Diederik Mulder, art director bij dentsuAchtung!, zegt: 'Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het niet zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste pakket ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.'

De campagne is op 30 mei gestart in Europa en Noord-Amerika en wordt gevoerd op video, print, out-of-home, digital advertising en social-media. GLS leverde vorig jaar 870 miljoen pakketten wereldwijd en had een (record)jaaromzet van vijf miljard euro. 

Credits: 
Klant: GLS
Bureau: dentsuACHTUNG!
Regie & fotografie: Noel Loozen (Halal)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in