Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 8 Nederlandse merken zijn heer en meester op Twitter

Voorbeelden in community management.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Twitter heeft 8 Nederlandse merken geselecteerd die heer en meester zijn in communicty management. De een is 24/7 paraat, de ander geeft weer een verwachte reactietijd aan.

related partner content for mobile comes here

1. 

Het Twitteraccount van Nederlands bekendste biermerk over de grens is leven ingeblazen in augustus 2009. Zeven jaar later vermaakt het meer dan 18.000 volgers met humoristische Tweets voor de fans van en . Heineken reageert ook vaak .

Gelukkig vergeten ze niet een van de belangrijke redenen om op Twitter te zitten en verleent het hoofdstedelijke biermerk ook .

 

 

2. 

Niet alleen Nederlands trots in de lucht maar ook op social media. Sinds juli 2009 geeft KLM ons een kijkje in de virtuele cockpit via Twitter. Regelmatig kunnen 2,2 miljoen volgers zien door middel van video’s hoe bijvoorbeeld , en hoe .

Ook blikt het account graag even terug in de tijd met oude . Mocht je vragen hebben over KLM, dan beantwoorden ze die graag in twaalf verschillende talen. Check altijd even KLM’s header, daarin geven ze de verwachte reactietijd aan!

 

 

3. 

2009 was een goed jaar, want ook Coolblue arriveerde in mei op Twitter. Het merk houdt zijn fans graag op de hoogte van wat er rondom hen gebeurd, maar er is ook ruimte voor plezier. Elke maand verschijnt er een overzicht met en ook de ‘’ worden met trots gepresenteerd aan hun 38.000 volgers. Verder beschrijft Coolblue zichzelf als ‘obsessieve klantenservice’ en staan zij elke dag tot 23:59 voor je klaar.

 

 

4. 

Binnenkort mogen er 10 kaarsjes worden uitgeblazen bij ABN AMRO, want bestaat 10 jaar. De 70.000 volgers mogen op elk moment van de dag bij hen aankloppen met , , of andere . Ook schept het account duidelijkheid over de duur van stortingen, wanneer er onderhoud wordt gehouden en laten ze graag zien waar de ABN AMRO zich mee bezig houdt naast bankieren.

 

 

5. 

KPN heeft meerdere Twitteraccounts, zodat er een duidelijk onderscheid ontstaat in de inhoud. Hierdoor hoeven klanten die alleen geïnteresseerd zijn in de status van KPN niet andere berichten te lezen en andersom. Via KPN kan “nieuws, actualiteiten en wetenswaardigheden over KPN” gevolgd worden en via kunnen er vragen worden gesteld over de diensten. zijn ook altijd welkom.

 

 

6. @

Via Twitter houdt Eneco ons op de hoogte van groene energie en innovatie, en hoe Eneco hieraan meewerkt. Serieuze onderwerpen, maar gelukkig kan er ook gelachen worden, met name bij de webcare. Daar zijn ze groot fan van behulpzame tweets, maar niet zonder grappige en .

 

 

7. 

De NS houdt van tweeten. Heel veel tweeten. In minder dan 7 jaar tijd heeft het account al bijna de 1.000.000 Tweets aangetikt. Via de Tweets wordt de reiziger vooral op de hoogte gehouden van het treinverkeer, maar ook voor alle en kunnen ze hier op elk moment van de dag terecht.

 

 

8. 

De webcare van PostNL is de hele week door beschikbaar en geeft aan binnen een uur te reageren op jouw tweet (wanneer je deze op tijd verstuurd). Mocht er wat aan de hand zijn met het bezorgen van de post, dan zal je dat hier als eerste weten. Natuurlijk mag je ook met andere vragen komen, bijvoorbeeld over jouw eigen post. Alhoewel er ook weleens iets fout gaat bij PostNL, staan ze open voor kritiek en .

 

 

- Community Manager Appreciation Day met Twitter

Maanag 23 januari wordt voor de zeventiende!!! keer Community Manager Appreciation Day gevierd. Een speciale dag waarop Community Managers in het zonnetje worden gezet en de belangrijke rol van hen aandacht krijgt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in