Deel Nederlanders wil totaal media-abonnement


In een dergelijk media-abonnement is de toevoeging van films het belangrijkst. Liefst 84 procent van alle geïnteresseerden in het abonnement ziet graag een filmaanbod in zo’n abonnement. Ook een muziekaanbod is populair. 82 procent zegt muziek een belangrijk onderdeel in een media-abonnement te vinden. Terwijl slechts een derde van de ondervraagden aangeeft nu gebruik te maken van online muziekdiensten als iTunes en Spotify.
Uit het onderzoek blijkt ook dat het ontvangen van nieuws in een media-abonnement populair is. 80 procent heeft geld over voor het ontvangen van dagelijks nieuws binnen een media abonnement. 70 procent ontvangt dit nieuws graag op een tablet of smartphone.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Mobiel
Een groot deel (70 procent) van de consumenten voegt graag het abonnement voor hun mobiele telefoon aan een media-abonnement toe. Men geeft de voorkeur aan het gemak van één aanbieder en hoopt dat het combineren van deze twee abonnementen het totale abonnementsgeld lager maakt.
Content als muziek, films en games zijn op meerdere manieren te ontvangen. 62 procent van de jongeren krijgt de content het liefst in hun bezit door dit te downloaden (zoals met iTunes). Ouderen zijn hier meer verdeeld over. Ongeveer evenveel ouderen kiezen ervoor om de content te downloaden als om deze enkel af te spelen en niet in bezit te krijgen (zoals met Spotify).
Meer voor minder
Voor een totaal media-aanbod hebben de ondervraagden rond de 30 euro per maand over. Opvallend, want de huidige prijs van abonnementen op enkel televisie, internet en vaste telefonie ligt in de meeste gevallen al hoger. Het toevoegen van extra diensten aan de huidige abonnementen zou dus niet mogen leiden tot forse prijsstijgingen. De consument wil meer voor minder.
‘Uit het onderzoek blijkt dat een groot deel van Nederland zit te wachten op een samenwerking tussen verschillende online diensten’, aldus Tom Boersma, marketing coördinator bij onderzoeksbureau Multiscope. ‘Mobiele providers zouden hun krachten kunnen bundelen met de kabelproviders. Het onderzoek toont aan dat consumenten behoefte hebben aan 1 afnemer voor al hun mediagebruik. ‘ Volgens Boersma biedt dat ook mogelijkheden voor uitgevers van kranten en de muziekindustrie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid