Overslaan en naar de inhoud gaan

De Telegraaf verdubbelt winst

Het Telegraaf-concern heeft in de eerste helft van dit jaar zijn nettowinst bijna verdubbeld. De holding behaalde een resultaat van 12,6…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst steeg vooral door de verkoop van enkele bedrijfsonderdelen. Het afstoten van (delen van) divisies bracht 10,5 miljoen euro op. Hier stond 7,5 miljoen euro aan lasten tegenover voor een reorganisatie bij regionale bladen en huis-aan-huisbladen.

related partner content for mobile comes here

De omzet van de uitgever steeg van 362 naar 366 miljoen euro. De betere cijfers dankt De Telegraaf onder meer aan de stijgende verkoop van advertenties bij zijn landelijke dagbladen en bij de huis-aan-huisbladen van respectievelijk circa 7 en 1,5 procent. Wel daalde de verkoop van advertenties bij de regionale dagbladen met meer dan 5 procent. Omdat Oranje de halve finale op het EK voetbal bereikte, had De Telegraaf extra advertentie-inkomsten.

De betaalde oplage van deze dagbladen lag ruim 4 procent lager dan in de eerste helft van vorig jaar. De betaalde oplage van de krant De Telegraaf daalde met 3,6 procent. ‘De tariefverhogingen van circa 5 procent compenseerden de oplagedaling', zo wordt gemeld.
De verkopen van de in maart geïntroduceerde zondagskrant van De Telegraaf verliepen zo goed (zowel in losse verkoop als met abonnementen) dat het aanloopverlies lager zal uitkomen dan de 10 miljoen euro die hiervoor is uitgetrokken (Telegraaf/ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in