De Telegraaf verdubbelt winst
De winst steeg vooral door de verkoop van enkele bedrijfsonderdelen. Het afstoten van (delen van) divisies bracht 10,5 miljoen euro op. Hier stond 7,5 miljoen euro aan lasten tegenover voor een reorganisatie bij regionale bladen en huis-aan-huisbladen.
De omzet van de uitgever steeg van 362 naar 366 miljoen euro. De betere cijfers dankt De Telegraaf onder meer aan de stijgende verkoop van advertenties bij zijn landelijke dagbladen en bij de huis-aan-huisbladen van respectievelijk circa 7 en 1,5 procent. Wel daalde de verkoop van advertenties bij de regionale dagbladen met meer dan 5 procent. Omdat Oranje de halve finale op het EK voetbal bereikte, had De Telegraaf extra advertentie-inkomsten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
De betaalde oplage van deze dagbladen lag ruim 4 procent lager dan in de eerste helft van vorig jaar. De betaalde oplage van de krant De Telegraaf daalde met 3,6 procent. ‘De tariefverhogingen van circa 5 procent compenseerden de oplagedaling', zo wordt gemeld.
De verkopen van de in maart geïntroduceerde zondagskrant van De Telegraaf verliepen zo goed (zowel in losse verkoop als met abonnementen) dat het aanloopverlies lager zal uitkomen dan de 10 miljoen euro die hiervoor is uitgetrokken (Telegraaf/ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid