Overslaan en naar de inhoud gaan

De Telefoongids en de Gouden Gids gaan samen

European Directories, de uitgever van onder meer De Telefoongids, wil de Nederlandse activiteiten van branchegenoot Truvo overnemen. Indien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voorgenomen transactie is inmiddels voorgelegd aan beide ondernemingsraden. European Directories verwacht spoedig goedkeuring van de NMa.

related partner content for mobile comes here

De woordvoerder van European Directories verwacht dat de goedkeuringsprocedure zo'n dertien weken in beslag zal nemen. "We verwachten daarbij geen grote hobbels", zo zegt hij.

Naar verwachting zal de transactie in de eerste helft van 2008 worden afgerond. Vanaf 2009 zouden dan beide productportfolio's kunnen worden samengevoegd.

Bestuursvoorzitter Cornel Riklin van European Directories toont zich verheugd over de voorgenomen transactie: "Dit sluit aan bij onze ambitie om 'leading search company' in Nederland te zijn, met een volledige en brede productportfolio in alle media, print, op internet en op mobiele markten."

Volgens Truvo's CEO Andrew Day is schaalvergroting noodzakelijk voor succes op de lange termijn. "Beide partijen erkennen dat deze combinatie voordelen biedt in een advertentiemarkt die wordt gekenmerkt door toenemende concurrentie", aldus Day.

Met de overname van de Nederlandse tak van Truvo, verwacht European Directories een sterkere Nederlandse markpositie te veroveren. Daarnaast is de uitgever van bedrijfs- en telefoongidsen actief in grote delen van Scandinavië, Midden-Europa en Gibraltar. Truvo is actief op de advertentiemarkt in Nederland, België, Portugal, Ierland en Roemenië.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in