De merkloze supermarkt


Ik was afgelopen weekend in de supermarkt.
Voordat ik binnen was, werd er door een dame van een energiebedrijf een lampenverpakking in mijn handen geduwd. Wat zat er in? Een gratis spaarlamp, nee, een bonnetje voor korting op een spaarlamp.
In de supermarkt zelf deed ik een fles Flevosap in mijn karretje. Mijn vriendin vertelde dat ze had gelezen dat de sinaasappels gewoon uit Spanje komen en alleen maar in Flevoland worden geperst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij de cola aangekomen bleek dat de zero variant er nu ook te vinden was. Het etiket lezend, blijkt dit hetzelfde te zijn als cola light alleen is het dan voor mannen gepositioneerd.
En toen kwam het licht. Wat zou het heerlijk zijn als al die verhaaltjes over merken nu eens weg zouden zijn en je het product weer zou worden teruggebracht naar de pure vorm, het product zelf. Ik zag een supermarkt voor me, helemaal in het wit, met witte verpakkingen met daarop alleen het soort product en de ingredienten genoemd. Waar van elke product maximaal 3 varianten te vinden zijn. WC-papier is gewoon wc papier, zonder het verhaaltje van de puppies. Cola gewoon cola. En de marketing premium van de prijs gehaald. De producten zijn er 50% goedkoper. Eerlijke producten.
Toen ik de supermarkt uitliep zag ik de dame weer, die lampenverpakkingen met kortingsbonnen erin, in de handen van mensen duwde. Het was een dolle boel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid