Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontdek de marketingkansen van Software as a Service

In mijn advies aan opdrachtgevers over interactieve marketing gebruik ik vaak de simpele formule relatie + relevantie leidt tot conversie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel grote internetmerken hebben hun succes te danken aan een bepaalde vorm van Software as a Service (SaaS). Ze bieden een gratis tool (software) aan, die gebruikers meerwaarde biedt. Mary Meeker van Morgan Stanley noemt in haar een aantal voorbeelden:

related partner content for mobile comes here

? Life Management (Hyves, MySpace, Facebook)
? Information management (Wikipedia, Endeca)
? Content Management(iTunes, YouTube, iGoogle, MSNvideo)
? Payments (Paypall, iDeal (red.), Bill me later)

Wat kunnen traditionele merken hiervan leren? Met SaaS kun je relevantie bieden en klanten aan je merk binden. Oftewel: een online service kan een uiterst krachtige tool zijn om een langdurige relatie aan te gaan. Vanzelfsprekend moet deze service goed aansluiten op het merk, maar moet verder reiken dan het toepassen van de eigen producten of diensten. Het moet meer algemene meerwaarde bieden in het leven van de consument.

Moeten marketeers zich dan gaan storten op softwareontwikkeling? Wie in de periferie van het merk nadenkt over hoe je het leven van de consument makkelijker, rijker of leuker kunt maken, bedenkt misschien wel een zeer toepasselijke online service. Maar er zijn ook zeer innovatieve initiatieven waarop je wellicht kunt inhaken of in kunt participeren.
Tijdens de TechCrunch 40 Conference is een award met 50.000 dollar aan prijzengeld uitgereikt aan de beste demosite. Bekijk de en raak geïnspireerd.

Marketing kan zo bovendien een enorme drijfveer zijn voor innovatie op het net. Is het dan ook tijd voor een Nederlandse SaaS in de Marketing Award? Ik verneem graag je mening?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in