Overslaan en naar de inhoud gaan

IT & Banking 2007; Hoe innovatief zijn banken?

Er is de afgelopen tijd nogal wat aandacht geweest voor de toepassing van nieuwe media door de toch altijd als stoffige geziene banken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorbeelden hiervan zijn het second life avontuur van de ABN Amro maar zeker ook de verschillende direct banking initiatieven die veel banken hebben opgestart.

related partner content for mobile comes here

Innovatie en nieuwe media zijn dan ook twee belangrijke onderwerpen op het in het Okura Hotel in Amsterdam.

Uiteraard proberen de groot banken zich te presenteren als erg innovatief maar de indruk blijft toch bestaan dat second life en web 2.0 meer 'buzz' is dan dat het een grote toegevoegde waarde heeft voor de klanten van de bank.

Er kwamen wel een aantal interessante initiatieven voorbij, bijvoorbeeld de 'blackboard' community van ABN Amro voor en door klanten en andere belanghebbenden.

Han Gerrits van de VU en hield een inspirerend verhaal over innovatie en waarom dit eigenlijk tegen de natuur van banken is.

De strekking van zijn verhaal was dat banken beter innovatieve initiatieven kunnen opkopen dan te wachten dat het uit de organisatie zelf komt.

Om op de vraag terug te komen waarmee ik begon. Mijn indruk is dat de innovatie bij banken op IT gebied vaak intern ligt en dat de laatste echte innovatie voor de klanten internetbankieren is.

Met name de groot banken worden links en rechts ingehaald door nieuwe online initiatieven door bedrijven die geen traditionele concurrenten zijn (Boober bijvoorbeeld). Genoeg werk aan de winkel voor de banken op innovatiegebied dus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in