Overslaan en naar de inhoud gaan

De kracht van innovatie

Nokia blijft verbazen. Op de verzadigde markt van mobiel bellen weet de marktleider haar voorsprong verder uit te bouwen. Het toverwoord:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Nokia House, de hightechkantine van Nokia’s hoofdkantoor, loopt een continue dia-show. Getoond worden foto’s van medewerkers. Waarom? Alle foto’s zijn gemaakt met model 7650, de nieuwe mobiele telefoon waarmee je ook kunt fotograferen. En natuurlijk valt de aardigste foto in de prijzen. Een simpel voorbeeld van de wijze waarop Nokia het innovatief denken in de cultuur van het bedrijf inslijpt. Natuurlijk proberen ze dat bij Motorola, Siemens en Samsung ook, maar op de een of andere manier hebben de Finnen toch beduidend meer succes.

related partner content for mobile comes here

De Scandinavische titaan bestaat nu 137 jaar, verkoopt per seconde vijf mobieltjes wereldwijd, en draait een jaaromzet van bijna 31 miljard dollar, in bij elkaar 130 landen.
Het is vooral de snelheid van innoveren, waardoor Nokia zich weet te onderscheiden. In 2001, toen de markt al tekenen van verzadiging vertoonde, durfde het bedrijf vijftien productintroducties te lanceren. In 2002 werd dat aantal verdubbeld. En in 2003 zullen het er weer meer zijn. De concurrentie hijgt er mismoedig achteraan.

< SIZE=1>Bron: Fast Company<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in