De Facebookpagina als productfolder


Het bedrijf keek hiervoor naar data uit de Online Shopper Intelligence studie, waarin 3269 consumenten werden gevolgd in april en mei 2011. 32,9 procent vindt dat een Facebookpagina invloed heeft, 16,7 procent vindt de invloed groot en 6,2 procent vindt de invloed zeer groot.
27 procent van de online consumenten bezoekt vaak de Facebookpagina’s van merken en retailers. Dat is een stijging ten opzichte van de dezelfde periode in 2010. Toen lag het percentage op 24 procent. 8, 9 procent van de respondenten bezoekt de Facebookpagina van een retailer minstens eenmaal per maand. 11 procent doet dat wekelijks en 6,6 procent dagelijks. 27,8 procent bezoekt overigens nooit de Facebookpagina van een retailer of merk, en 22,4 procent bezoekt Facebook nooit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Folder
Veel consumenten gebruiken de Facebookpagina van een retailer als een productfolder. Maar liefst 56,2 procent bezoekt de pagina om op de hoogte te blijven van aanbiedingen. Een veel lager percentage, 29 procent, bezoekt de pagina om meer te weten te komen over een specifieke retailer.
47 procent van de online consumenten houdt vijf of meer retailers of merken in de gaten. Van dit percentage ziet 18 procent 6 tot 10 retailers/merken, en 4 procent ziet er meer dan 30 geregeld.
Een ander onderzoek naar Facebookgebruik laat zien dat consumenten het meest zoeken naar entertainment (46 procent), gevolgd door voeding (41 procent), restaurants en kleding/schoeisel (35 procent).
Twitter
Compete onderzocht het ook voor Twitter. 66,1 procent van de Twitteraars vindt dat de tweets van retailers van invloed zijn op hun koopgedrag. 28,6 procent vindt de tweets van invloed, 25 procent van grote invloed en 12,5 procent van extreem grote invloed.
31 procent van de twitteraars volgt vijf of meer retailers op Twitter. Daarvan volgt 12 procent zes tot 10 retailers, 9 procent vijf, 5 procent tussen de 11 en 30, en 6 procent meer dan 30. Desondanks daalt het percentage consumenten dat retailers volgt. 10 procent volgt retailers in 2011, en in 2010 was dat percentage 11 procent.
Waarom volgen consumenten retailers op Twitter? Niet om de dialoog aan te gaan, zo blijkt: 58,7 procent wil gewoon op de hoogte blijven van aanbiedingen. Op een afstand volgt ‘op zoek naar informatie over specifieke retailer (32,9 procent).
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid