Overslaan en naar de inhoud gaan

De Facebookpagina als productfolder

Online consumenten vinden dat de Facebookpagina van een merk of retailer hun aankopen beïnvloedt. Zo onderzocht het Amerikaanse bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf keek hiervoor naar data uit de Online Shopper Intelligence studie, waarin 3269 consumenten werden gevolgd in april en mei 2011. 32,9 procent vindt dat een Facebookpagina invloed heeft, 16,7 procent vindt de invloed groot en 6,2 procent vindt de invloed zeer groot.

related partner content for mobile comes here

27 procent van de online consumenten bezoekt vaak de Facebookpagina’s van merken en retailers. Dat is een stijging ten opzichte van de dezelfde periode in 2010. Toen lag het percentage op 24 procent. 8, 9 procent van de respondenten bezoekt de Facebookpagina van een retailer minstens eenmaal per maand. 11 procent doet dat wekelijks en 6,6 procent dagelijks. 27,8 procent bezoekt overigens nooit de Facebookpagina van een retailer of merk, en 22,4 procent bezoekt Facebook nooit.

Folder
Veel consumenten gebruiken de Facebookpagina van een retailer als een productfolder. Maar liefst 56,2 procent bezoekt de pagina om op de hoogte te blijven van aanbiedingen. Een veel lager percentage, 29 procent, bezoekt de pagina om meer te weten te komen over een specifieke retailer.

47 procent van de online consumenten houdt vijf of meer retailers of merken in de gaten. Van dit percentage ziet 18 procent 6 tot 10 retailers/merken, en 4 procent ziet er meer dan 30 geregeld.

Een naar Facebookgebruik laat zien dat consumenten het meest zoeken naar entertainment (46 procent), gevolgd door voeding (41 procent), restaurants en kleding/schoeisel (35 procent).

Twitter
Compete onderzocht het ook voor Twitter. 66,1 procent van de Twitteraars vindt dat de tweets van retailers van invloed zijn op hun koopgedrag. 28,6 procent vindt de tweets van invloed, 25 procent van grote invloed en 12,5 procent van extreem grote invloed.

31 procent van de twitteraars volgt vijf of meer retailers op Twitter. Daarvan volgt 12 procent zes tot 10 retailers, 9 procent vijf, 5 procent tussen de 11 en 30, en 6 procent meer dan 30. Desondanks daalt het percentage consumenten dat retailers volgt. 10 procent volgt retailers in 2011, en in 2010 was dat percentage 11 procent.

Waarom volgen consumenten retailers op Twitter? Niet om de dialoog aan te gaan, zo blijkt: 58,7 procent wil gewoon op de hoogte blijven van aanbiedingen. Op een afstand volgt ‘op zoek naar informatie over specifieke retailer (32,9 procent).

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in