Overslaan en naar de inhoud gaan

De crisis uit met slank portfolio

Vooral in tijden van crisis is het van groot belang om het juiste portfolio te hebben. Jaarlijks neemt de productrange van bedrijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zonder strategisch portfoliomanagement blijft deze structurele wildgroei onopgelost en komt het bedrijfsresultaat onnodig onder druk te staan. Dat concluderen de drie experts in hun nieuwe boek Succesvolle portfolio's, portfoliomanagement in de praktijk. Martijn Laar: 'Portfoliomanagement is een urgent, maar onderbelicht onderwerp dat kansen biedt om bedrijfsresultaten aanzienlijk te verbeteren'. Een boosdoener in het huidige zwakke portfoliomanagement is volgens de schrijvers productproliferatie. Hierdoor worden er meer producten aan het portfolio toegevoegd dan uitgefaseerd. Een wijdverspreid probleem dat door het wegblijven van een strategisch productportfolio blijft toenemen.

related partner content for mobile comes here

De auteurs geven in het boek een breed beeld van de belangrijkste aspecten die een rol spelen in het definiëren en onderhouden van een winnend productportfolio. Het effect van portfoliokeuzes op de opbrengsten en kosten wordt uiteengezet naast inzichten in de winstgevendheid van producten en klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in