Overslaan en naar de inhoud gaan

De 15 meest creatieve campagnes op Facebook

Facebook maakte vandaag de winnaars bekend van de Studio Awards, de prijzen voor beste creatieve campagnes op Facebook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnaars zijn gekozen door het Facebook Creative Council, een groep van Chief Creatieve Officers van wereldwijd toonaangevende reclamebureaus.

related partner content for mobile comes here

Grote winnaar (de Blue Award) is de campagne;if we made it&; die Droga5 in opdracht van Heineken USA maakte voor het biermerk Newcastle Brown. In plaats van een (voor Newcastle Brown veel te) dure spot tijdens de Super Bowl, werd alles uit de kast gehaald om te laten zien welke commercial Droga5 zou hebben gemaakt, als ze het budget hadden gekregen.

Bij de winnaars dit jaar geen Nederlandse of Belgische namen. Kwamen in voorgaande jaren de winnaars bijna alle uit de VS, dit jaar was de geografische spreiding vele malen groter.

Nieuw dit jaar was de categorie non-profitorganisaties, de Facebook for Good categorie. De eerste Blue for Good award is uitgereikt aan BBDO en Amnesty International voor de campagne ‘Trial by Timeline’, die mensen bewust maakt van ongehoorde straffen die sommige overheden uitdelen.

Voor uitgebreide toelichting op de awards kun je terecht op de

De winnaars:

Blue

If We Made It — Droga5 en Heineken USA (VS)

 

Blue for Good

Trial by Timeline — Colenso BBDO / AIM Proximity en Amnesty International (Nieuw-Zeeland)

 

Gold

Bentley Burial — Leo Burnett Tailor Made en Brazilian Association of Organ Transplant (Brazilië)

Try My Hybrid — Saatchi & Saatchi Norway en Toyota Norway (Noorwegen)

 

Silver

Leon Vivien — DDB Paris en Musee de la Grande Guerre (Frankrijk)

Wendy&;s Bacon Portabella Melt on Brioche — VML en Wendy&;s (VS)

The Most Powerful Arm — Finch and Save Our Sons en Duchenne Foundation (Australië)

The Smart Phone Line — Colenso BBDO / AIM Proximity en Samsung New Zealand (Nieuw-Zeeland)

FootifyFM — Clemenger BBDO en National Australia Bank (Australië)

Social Flyer — North Strategic en SportChek (Canada)

 

Bronze

The Longest Bench In The World — Contexta en SO Appenzeller GmbH (Zwitserland)

The Hornbach Hammer — HEIMAT Berlin en AG Hornbach Baumarkt (Duitsland)

Reclaim Your Angus — 72andSunny en CKE (VS)

Made By You Issue — FoxyMoron en Worldwide Media (India)

Playland Hot Seat — Rethink Communications en Playland (Canada)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in