Consument kent keurmerken niet
Dat blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse heeft uitgevoerd onder 500 respondenten. De consument is in een jaar tijd minder bekend geworden met deze keurmerken; in 2010 was het nog 54% die niet wist waar deze voor staan, een verschil van 21%.
In de voedingsmiddelenindustrie zijn veel keurmerken in omloop. Het doel van deze keurmerken is de consument te helpen bij hun aankoopbeslissing, maar de resultaten laten zien dat de keurmerken dat doel juist mislopen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaConsumenten letten vergeleken met vorig jaar nog steeds evenveel op keurmerken wanneer ze boodschappen doen. Zij geven aan nog wel degelijk behoefte te hebben aan keurmerken, maar het vertrouwen in keurmerken is sterk gedaald vergeleken met vorig jaar. Slechts 30% van de ondervraagden heeft vertrouwen in keurmerken, terwijl dit vorig jaar nog 43% was).
Zij vinden dat de keurmerken op elkaar lijken, dat er te veel zijn en dat er geen duidelijke informatie over de keurmerken wordt verstrekt. Kortom, op dit moment scheppen de keurmerken juist verwarring.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid