Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kent keurmerken niet

Driekwart van de consumenten weet niet waar de verschillende keurmerken op voedingsmiddelen voor staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse heeft uitgevoerd onder 500 respondenten. De consument is in een jaar tijd minder bekend geworden met deze keurmerken; in 2010 was het nog 54% die niet wist waar deze voor staan, een verschil van 21%.

related partner content for mobile comes here

In de voedingsmiddelenindustrie zijn veel keurmerken in omloop. Het doel van deze keurmerken is de consument te helpen bij hun aankoopbeslissing, maar de resultaten laten zien dat de keurmerken dat doel juist mislopen.

Consumenten letten vergeleken met vorig jaar nog steeds evenveel op keurmerken wanneer ze boodschappen doen. Zij geven aan nog wel degelijk behoefte te hebben aan keurmerken, maar het vertrouwen in keurmerken is sterk gedaald vergeleken met vorig jaar. Slechts 30% van de ondervraagden heeft vertrouwen in keurmerken, terwijl dit vorig jaar nog 43% was).

Zij vinden dat de keurmerken op elkaar lijken, dat er te veel zijn en dat er geen duidelijke informatie over de keurmerken wordt verstrekt. Kortom, op dit moment scheppen de keurmerken juist verwarring.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in