Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument gaat vaak naar vertrouwde restaurants

40 procent van de consumenten geeft aan dat ze het liefst uit eten gaan bij een eetgelegenheid waar ze al eerder zijn geweest.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het Restaurantbelevingsonderzoek 2013 van Newcom Research & Consultancy in opdracht van Persgroep Advertising.

related partner content for mobile comes here

Maar als wordt gekeken naar het daadwerkelijk gedrag, is het percentage hoger: 75 procent van het restaurantbezoek is herhaalbezoek. Vooral bij fastfoodzaken is het herhaalbezoek hoog (89 procent).

Andere resultaten uit het onderzoek
- Het afgelopen jaar heeft 14 procent van de consumenten geen restaurant bezocht,
- 44 procent heeft 1 tot 5 keer een restaurant bezocht (low users) en
- 20 procent deed dat 6 tot 10 keer (medium users).
- De heavy users (22 procent) hebben meer dan 10 keer een restaurant bezocht in het afgelopen jaar.
Heavy users zijn jonger, geven per persoon meer geld uit, zoeken van te voren actief informatie over het restaurant, zijn welvarend en hebben veelal geen kinderen.

Informatie zoeken
54 procent van de consumenten zoekt voorafgaand aan een restaurantbezoek informatie over het restaurant.

Voor het grootste gedeelte gaat het om informatie via familie en vrienden (66 procent), maar ook vergelijkingssites (39 procent) en recensies in kranten (32 procent) zijn volgens de onderzoekers belangrijk.

Bovendien leest 71 procent van de consumenten met enige regelmaat reviews van andere restaurantbezoekers.

Het onderzoek is online uitgevoerd in mei en juni 2013 onder 2.346 personen, afkomstig uit het onderzoekspanel van Newcom en de lezerspanels van kranten van de Persgroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in