‘Communicatiedirecteuren willen meer strategische kennis’


Het onderzoek onder een vijftigtal communicatiedirecteuren van de grotere organisaties in Nederland wijst uit dat er ruimte is voor verbetering van de kwaliteit van communicatieafdelingen en -medewerkers. Vooral op het gebied van ‘strategisch conceptueel denken’ is professionalisering gewenst. Niettemin geven directeuren communicatie hun medewerkers gemiddeld het rapportcijfer 7,1. Zij zien hun medewerkers als ‘kundige professionals’ en geven aan dat hun kwaliteit door de bank genomen voldoende aansluit bij de doelstellingen die zij met communicatie nastreven.
Het onderzoek toont verder aan dat meer dan de helft van de communicatiedirecteuren het als hun grootste uitdaging ziet om communicatie beter te laten aansluiten bij de steeds veranderende organisatieprioriteiten. Ook wordt van de helft van de communicatiedirecteuren verwacht dat ze met een kleiner budget meer toegevoegde waarde leveren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek werd uitgevoerd ter gelegenheid van de start van de Communication Academy. Dit opleidingsinstituut van Boer & Croon Corporate Communication richt zich op het verder professionaliseren van communicatieafdelingen, teams en individuele medewerkers. Boer & Croon Corporate Communication gaat onder meer hoogwaardige professionaliseringsprogramma’s op maat ontwikkelen, discussiebijeenkomsten organiseren en masterclasses verzorgen. Met dit initiatief wil het bureau de impact van communicatie binnen organisaties helpen vergroten en een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het vak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid