Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola Nederland lanceert caloriearm merk: Fïnley

Renate Gerschtanowitz is het gezicht van het nieuwe merk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coca-Cola Nederland komt met een alcoholvrije en caloriearme drank, gericht op volwassenen. Het frisdrankconcern zet om te beginnen zes smaken in de markt die enerzijds aanschuren tegen het domein van gezond (witte blikjes) en anderzijds tegen het domein van nachtleven en cocktails (zwarte blikjes). Dat alles onder de merknaam Fïnley.

related partner content for mobile comes here

Lees hier meer uitgebreide verslaggeving over de introductie:

 

Caloriewinst
Coca-Cola Nederland zegt: ‘Fïnley is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract en telt hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml.’ Ter vergelijking, een regular Coca-Cola bevat ruimt het dubbele aantal calorieën per 100 ml: 42. Maar aangezien de verpakking van Fïnley 250 ml bedraagt, en een blikje cola 330 ml, is de caloriewinst per serving een stuk groter: 50 calorieën versus 138,6 calorieën.

Tekst loopt door onder afbeelding

Gezicht
De Nederlandse presentatrice, model en voormalig videojockey (en ‘vrouw van’) Renate Gerschtanowitz is het gezicht van het nieuwe merk.

Belgisch drankje
Fïnley is overigens geen nieuw merk. Het werd in 2014 gelanceerd in België en Frankrijk, het werd ontwikkeld in het R&D-centrum in Anderlecht. Coca-Cola België zei bij de lancering dat het drie jaar bezig was voordat het tot de definitieve smaak van het drankje kwam.

Subtiel
Coca-Colawoordvoerder Aurélie Gerth zei toen: ‘Finley is bedoeld voor mensen van dertig jaar of ouder die op zoek zijn naar subtiele smaken.’ (Bron: VTM.be)

Dit zijn de zes smaken van Fïnley:

Witte blikjes:

  • Pompelmoes & Bloedsinaasappel
  • Citroen & Vlierbloesem
  • Sinaasappel & cranberrysmaak

Zwarte blikjes:

  • Mojito
  • Royal
  • Spritz
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in