
Dat blijkt uit een online marktonderzoek van Multiscope onder 1000 Nederlanders. Zij konden kiezen uit een lijst met logo's van veertig consumentenmerken.
Het Coca-Cola logo kreeg de meeste voorkeurstemmen. De sierlijke, herkenbare letters maken het beeldmerk zo populair. Ook is het logo in de loop der jaren altijd hetzelfde gebleven, waardoor het een vertrouwd beeld is.
Hetzelfde geldt voor het logo van Disney (3). Het logo van Apple (2) wordt vooral geroemd door zijn simpelheid en strakke, moderne vormgeving.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensAmerikaanse logo's zijn goed voor de helft van de top 10 van mooiste logo's. Naast de logo's van Coca-Cola, Disney en Apple, zijn ook die van Google en Starbucks hoog genoteerd. In de top 10 staan vier Nederlandse merken: Shell, Rabobank en de cosmeticamerken Rituals en Dove. Het logo van Red Bull maakt de top 10 compleet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee