Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola heeft mooiste logo

Consumenten vinden het logo van Coca-Cola het mooist. Apple en Disney zijn nummers twee en drie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een online marktonderzoek van Multiscope onder 1000 Nederlanders. Zij konden kiezen uit een lijst met logo's van veertig consumentenmerken.

related partner content for mobile comes here

Het Coca-Cola logo kreeg de meeste voorkeurstemmen. De sierlijke, herkenbare letters maken het beeldmerk zo populair. Ook is het logo in de loop der jaren altijd hetzelfde gebleven, waardoor het een vertrouwd beeld is.
Hetzelfde geldt voor het logo van Disney (3). Het logo van Apple (2) wordt vooral geroemd door zijn simpelheid en strakke, moderne vormgeving.

Amerikaanse logo's zijn goed voor de helft van de top 10 van mooiste logo's. Naast de logo's van Coca-Cola, Disney en Apple, zijn ook die van Google en Starbucks hoog genoteerd. In de top 10 staan vier Nederlandse merken: Shell, Rabobank en de cosmeticamerken Rituals en Dove. Het logo van Red Bull maakt de top 10 compleet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in