Overslaan en naar de inhoud gaan

ORN, 538 en Sky Radio winnen marktaandeel

Marktleider ORN en de nummers 2 en 3, 538 en Sky Radio, hebben in de periode april-mei 2013 marktaandeel gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vandaag bekend geworden luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode april-mei 2013. Het marktaandeel van ORN steeg van 11,5 naar 11,9 procent. 538 ging van 10,4 naar 10,9 procent en Sky radio van 9,9 naar 10,2 procent. 3FM zag het aandeel met 0,1 procent toenemen naar 10,0 procent.

related partner content for mobile comes here

Grootste dalers waren Radio 2± van 8,9 naar 8,2 procent, en Q-music : van 8,2 naar 7,6 procent. Radio 1 bleef op 7,2 procent, Radio Veronica ging van 5,7 naar 5,8 procent en E Power Radio van 5,1 naar 5,0 procent. 100% NL bleef op 4,5 procent.

Overige zenders: Radio 10 Gold 2,7 (2,8), Radio 5 2,4 (2,5), Slam FM 2,0 (1,9), Classic FM 1,9 (2,0), Radio 4 1,7 (1,8), Arrow Classic Rock 1,1 (1,0), BNR Nieuwsradio 0,7 (0,6), Sublime FM 0,5 (0,6), Radio 6 0,4 (0,3).

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.034 respondenten van 10 jaar en ouder.

De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 56 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek ().

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in