Overslaan en naar de inhoud gaan

`Marketeer moet niet iedere nieuwe techniek najagen`

Merken moeten niet elke nieuwe technologische ontwikkeling en marketingkans aangrijpen, vindt Unilever-marketingbaas Keith Weed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De marketeer krijgt meer verantwoordelijkheden in het maken van duidelijke keuzes. Hij moet niet op elke nieuwe technologie duiken, puur omdat deze beschikbaar is’, zegt Weed (foto) in een interview met Marketing Week in Cannes, waar deze week het internationale reclamefestival wordt gehouden.

related partner content for mobile comes here

‘Uiteindelijk gaat het om consumenten bedienen en merken bouwen. Als je die twee dingen onthoudt als marketeer, dan helpt het je door deze uitdagende tijd. Natuurlijk moet je experimenteren, maar kijk vooral naar waar consumenten in contact willen komen met merken.’

Ook Facebook-directeur Mark D’Arcy denkt er zo over. De director of global creative solutions zei tijdens een paneldebat in Cannes: ‘Je kan als merk niet alles doen, je moet dingen opofferen. Richt je op wat er echt toe doet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in