Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola en Diesel: zoek de verschillen

'This sound don't break, don't make me'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Verenigd Koninkrijk is wat over een nieuwe &;Choose Choice&; commercial van Coca-Cola die inderdaad in wel heel wat opzichten lijkt te leunen op een vijf jaar oude film, gemaakt voor Diesel. Het Britse Marketingmagazine wijst erop dat via Twitter reacties binnenkwamen die wezen op de overeenkomsten.


related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Met name het gebruik van de dragende track (&;Honeytrap&; van We Have Band) en de snelle wisselende teksten in een kapitalen-font lijken toeval uit te sluiten. De Coke-campagne – overigens ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam -  is de een van de eerste waarin de vier verschillende varianten Coca-Cola zijn samengebracht; een marketingstrategische noviteit die in maart jl. werd en die voortaan in alle campagnes wordt toegepast. Honeytrap is overigens niet in Nederland te horen. In de ;Why wait for happiness to happen to you, when it&;s something we can just choose to do&;. - See more at: http://www.marketingonline.nl/nieuws/nederlandse-rapper-nieuwste-campagne-coca-cola#sthash.MFQbjs1h.dpuf">Nederlandse nieuwe Coca-Cola campagne rapt de opkomende Nederlandse rap-artiest HT: &;Why wait for happiness to happen to you, when it&;s something we can just choose to do&;.

For the record: Dit is de Diesel-film, u mag het zeggen:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in