Overslaan en naar de inhoud gaan

Cees van der Laan nieuwe hoofdredacteur Trouw

Van der Laan, onder meer voormalig oorlogsverslaggever, is enthousiast onthaald op de redactie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cees van der Laan (52) is de nieuwe hoofdredacteur van Trouw. Zijn benoeming is enthousiast onthaald op de redactie, zo meldt een persbericht van De Persgroep. Hij volgt Willem Schoonen op die zijn vertrek in september aankondigde. Hij was ruim zes jaar hoofdredacteur. Schoonen wist de krant succesvol te moderniseren. Hij wist de oplage van Trouw stabiel te houden, zelfst te laten groeien, in een sector waarin dalende oplages de norm zijn. (Zie oplageontwikkeling hieronder.)

related partner content for mobile comes here

Van der Laan (52) was chef verslaggeving van de krant, en kan bogen op een lange ervaring in Den Haag, waar hij voor Trouw verslaggever en later chef was van de politieke redactie. Eerder werkte Van der Laan bij de Geassocieerde Persdiensten (onder meer als oorlogsverslaggever) en bij het Noordhollands Dagblad.

Van der Laan heeft als zijn ambitie uitgesproken ‘het nieuwsmedium Trouw toekomstbestendig te maken voor opeenvolgende generaties lezers’. Hij ziet dat als een eervolle taak. 

Oplageontwikkeling Trouw:

Periode Betaalde oplage*
Derde kwartaal 2011: 89032
Vierde kwartaal 2011: 91644
Eerste kwartaal 2012: 90897
Tweede kwartaal 2012: 91389
Derde kwartaal 2012: 90883
Vierde kwartaal 2012: 92749
Eerste kwartaal 2013: 101133
Tweede kwartaal 2013: 100926
*Betaalde printoplage + digitale replica, bron: Hoi

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in