Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tussen 2011 en 2017 groeit mobile advertising met 1800%'

Vandaag doet analyticsbedrijf Turn, 3 voorspellingen voor de digitale markt in 2014. De drie trends zijn gefocust rond de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag doet analyticsbedrijf , 3 voorspellingen voor de digitale markt in 2014. De drie trends zijn gefocust rond de ‘game-changing’ impact die data en programmatic buying op het marketing landschap hebben.

related partner content for mobile comes here

Data gedreven marketing is het heden en de toekomstIn 2014 zal de stap van de marketingbranche naar de nieuwe data-driven en programmatic wereldorde versnellen. Het International Data Corporation voorspelde dat in het Verenigd Koninkrijk, RTB-based display ad sales zouden stijgen van £62 miljoen in 2011 naar £546 miljoen in 2016. eMarketer schat dat ongeveer 22% van alle digitale media geautomatiseerd zal zijn – in vergelijking met 4% in 2010.

Marco Ruivenkamp, Business Development Director Benelux van Turn licht toe: “Voor de Benelux verwacht ik dat display advertising budgetten niet of nauwelijks zullen stijgen in 2014, maar er meer automated zal worden verhandeld. De share of revenue tussen manuaal en automated zal in 2013 nog een licht voordeel hebben op manuaal, terwijl ik verwacht dat in 2014 dat zeker andersom zal zijn, te weten 65% automated vs. 35% manuaal.”

Het is een verschuiving waarin de consumenten data centraal staat. Data biedt de sector de mogelijkheden van real time informatie als basis voor de marketingstrategie, content creatie en campagne ontwikkeling.

De laatste adem van de verzuilde campagnesZoals het wereldwijde " title="">Digital Audience Report in oktober 2013 al beschreef oogst crossmediaal adverteren veel succes. Merken die van één medium overstappen naar een multimediale aanpak zagen hun ROI gemiddeld met 300% stijgen. Consumenten die een reclame uiting via meer dan één medium zetten 24% meer om dan diegenen die de reclame uiting maar via één medium zien. Turn verwacht in 2014 nog een grotere verschuiving in de multimediale campagnes aangezien merken de consument voorop zullen stellen in hun strategie en bedrevener worden met het zich aanpassen aan het dynamische online gedrag van hun klanten. Het apart managen van campagnes, data en analyses zullen tot de verleden tijd behoren gezien deze geïntegreerd zullen worden in één dashboard om zo overzicht te houden over alle real-time informatie van al hun marketing media en strategieën.

“Als we kijken naar automated mobile in de Benelux dan zijn de grote publishers als TMG, Sanoma en Marktplaats al bezig hun mobiele propositie voor wat betreft automated verder te ontwikkelen.” meent Ruivenkamp.

2014 wordt het jaar dat de mobile hype eindelijk het licht zal zien. Investeringen in mobile advertising zijn tussen 2011 en 2013 gestegen met 500%, en er wordt verwacht dat tussen 2011 en 2017 dit zal uitgroeien naar een groei van 1800% (eMarketer).

Als er hierbij ook nog eens de continue dominantie van video wordt genomen en de verbluffende groei van Facebook eCPM met 87% in vergelijking met vorig jaar (Global Digital Audience Report), kan geen enkel merk nog om de crossmediale strategie heen.

Ruivenkamp ligt toe: “In 2013 hebben we de video bestedingen al zien stijgen, en dat zullen we ook in 2014 zien. De online video budgetten komen of uit display- campagnes of tv- campagnes en worden dan verschoven naar online video. De belangrijke partijen in de Benelux verkopen hun voorraad vaak al premium en ik verwacht dat daar voor volgend jaar ook een verschuiving naar programmatic zal plaatsvinden.”
Verder dan DR: programmatic in brandingMarketers hebben de kracht van real-time oplossingen op de prestaties van campagnes ervaren en nu de marketer meer gewend raakt aan programmatic verwacht Turn dat meer campagnes via automated buying platform zullen lopen, vooral met de komst van TV en radio naar de markt in de Benelux in de nabije toekomst. Met de explosieve groei van merken die gebruik maken van social media zullen marketers bij moeten benen met de interacties en gesprekken van hun klanten op deze platforms. Ze moeten social data versterken met al hun andere marketing data in één platform. Ook uitgevers mengen zich in deze ontwikkelingen en ‘programmatic direct’ groeit snel. De groei van mogelijkheden en kennis over programmatic zal in de toekomst geraffineerde, relevante campagnes voortbrengen volgend jaar, en dat zal bewijzen dat programmatic meer resultaat zal oogsten dan direct-response campagnes. Eén garantie is er: de markt ontwikkeld zich razendsnel en volgend jaar zal een grote sprong zien in de ontwikkeling van deze data gedreven fase, met de consument als prioriteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in