Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Appelhof (Adrime Weborama): 'Meer gebruik van audience targeting' [Visie Mobiel 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

2013 was eindelijk hét jaar van Mobile advertising. Zo, dat is er uit. Eindelijk zijn er veel én mobiel actief, eindelijk zijn er die mobiele apparaten centraal stellen, en niet geheel onbelangrijk: eindelijk zijn er door een juiste inzet van mobile advertising. Maar behouden we in 2014 momentum? Of maken we een sprong vooruit? Mijn overtuiging is dat 2014 het afgelopen jaar in creativiteit, volume en succes gaat overtreffen. Vier trends die mijn aanname bekrachtigen:

related partner content for mobile comes here

Introductie mobiele betaalmogelijkheden
Het is nog een beetje koffiedik kijken, maar ik vermoed dat 2014 het jaar gaat worden dat we op grote schaal eenvoudig en veilig mobiele aankopen kunnen gaan doen. Zij het via , , , , of : er gaat een dominante betaaloplossing komen. Zodra deze eenmaal is omarmt, kunnen zelfs de grootste mobile advertising sceptici (lees: conversie gedreven adverteerders) niet meer om smartphones en tablets heen.

De opkomst van tablet advertising
Ondanks het feit dat in eind 2013 van alle huishoudens minimaal één tablet bezit, is het voor mij een raadsel gebleven waarom deze mobiele apparaten zo massaal worden genegeerd in een campagnestrategie. Maar in 2014 gaat dit veranderen, want ik vermoed dat de digitale focus van campagnes van desktop naar tablet verschuift. Door de combinatie van dalende aanschafprijzen, grote adoptie onder consumenten en 4G internet maakt tablets hét advertisingmedium van 2014.

Audience optimalisatie
Volgend jaar kunnen adverteerders gerichter campagnes inzetten op mobiele apparaten door meer gebruik te maken van audience targeting. Nu wordt een oceaan aan gebruikersdata genegeerd omdat het überhaupt live krijgen van een campagne alle tijd en energie opslokt. Zodra er meer routine is opgebouwd, kan er worden gefocused op targeting. Anders gezegd: 2013 was om ervaring op te doen, 2014 wordt om deze kennis te benutten. Door te testen met variabelen als device, OS, leeftijd, locatie, tijdstip, geslacht, beroep en app specifieke kenmerken gaan campagneresultaten gigantische performance verbeteringen laten zien.

Meer connected devices, meer mogelijkheden

‘The internet of things’ is dichtbij. Heel dichtbij. devices worden voorzien van mobiele besturingssytemen en breiden de interactie mogelijkheden uit. Google glass in combinatie met je tablet campagne? Je smartphone gebruiken om live interactie te hebben met een commercial op je smart tv? Waarom niet?

heeft in 2013 al wat en gegeven. Maar hoe gaat het verder? Volgend jaar gaan we, hopelijk, de eerste massale oprechte cross-mediale campagnes zien waarbij tablets en smartphones centraal staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in