Overslaan en naar de inhoud gaan

Nachtkaars Telegraaf

Betaalde premium content bij de Telegraaf online. Fantastisch. Maar wanneer wordt de krant nu eindelijk beter?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Thuis noemen we het eerste katern van De Telegraaf de nachtkaars. De voorpagina is lekker, eigenlijk elke dag. Maar daarna wordt het elke pagina minder. Ná pagina vijf is het uit met de pret. Dan blader je binnen vijf seconden het katern door en leg je het weg. In de hoop dat Telesport en de Financiële Telegraaf nog iets te bieden hebben.

related partner content for mobile comes here

Al jarenlang lukt het de uitgever niet om de papieren krant te verbeteren. Waar de Volkskrant met name, maar ook het AD, hun papieren versie sterk hebben verbeterd, is het eerste stuk van De Telegraaf volledig verouderd. De Persgroep heeft haar papieren uitgaven stevig onder handen genomen. Elke pagina moet raak zijn. Bij De Telegraaf lijken ze er niet eens aan te denken dat de abonnee een beter product moet krijgen.

In dat licht is het initiatief om een paar broodnodige euro’s bij te verdienen door voor columns te laten betalen, wel bijzonder. De verkochte papieren oplage daalt zo hard dat er nu echt extra inkomsten uit het merk De Telegraaf moeten komen. Maar de kortste weg naar méér inkomsten kunnen wel eens zitten in een verbetering van je product.

Je kunt marketen wat je wilt, je kunt kortingen geven op een abonnement, cadeautjes weggeven; zolang je product, de papieren krant (en met name het eerste katern) dezelfde vorm kent als twintig jaar geleden, moet je niet raar opkijken dat lezers weglopen.

Lezers pikken het niet. En ik kan me niet voorstellen dat er één adverteerder is die voor z’n lol op pagina 8 van De Telegraaf staat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in