Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: Dr. Oetker in China

Een nieuwe Dr.Oetker-commercial voor diepvriespizza moet het concept ‘bord op schoot’ hot maken in China.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor veel Nederlanders mag het dan een standaardrecept zijn, in het ambitieuze China is een avondje bankhangen met het bord op schoot lang niet zo geaccepteerd. Ook zijn diepvriespizza’s in China een onbekend product. En dus vroeg Dr. Oetker reclamebureau Energize om hun nieuwe product ‘Pizza Box’ te lanceren onder ‘grootstedelijke jongeren in China’.

related partner content for mobile comes here

De commercial, waarin de slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ centraal staat, is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Energize Shanghai en Energize Amsterdam.

Volgens Energize schuilt de uitdaging vooral in de introductie van een nog onbekende productcategorie in combinatie met een groot cultuurverschil tussen de Chinese en Westerse markt.

Volgens Energize mag een beetje bankhangen in Nederland dan een populaire avondbesteding zijn, maar in China zou dit vooral als lui worden beschouwd. ‘De slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ is voor Westerlingen misschien een open deur, maar in China een riskante stellingname,’ zegt Jesse Ridder, creatief bij Energize Amsterdam.

Om Chinese jongeren aan te sporen af en toe zonder schuldgevoel op de bank te hangen, werd een popsong ontwikkeld met bijbehorende videoclip, die werd gelanceerd op het Chinese videokanaal Youku.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in