Campagne van de dag: Dr. Oetker in China


Voor veel Nederlanders mag het dan een standaardrecept zijn, in het ambitieuze China is een avondje bankhangen met het bord op schoot lang niet zo geaccepteerd. Ook zijn diepvriespizza’s in China een onbekend product. En dus vroeg Dr. Oetker reclamebureau Energize om hun nieuwe product ‘Pizza Box’ te lanceren onder ‘grootstedelijke jongeren in China’.
[EN] Best enjoyed when totally comfortable
De commercial, waarin de slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ centraal staat, is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Energize Shanghai en Energize Amsterdam.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Energize schuilt de uitdaging vooral in de introductie van een nog onbekende productcategorie in combinatie met een groot cultuurverschil tussen de Chinese en Westerse markt.
dr oetker3.jpg
Volgens Energize mag een beetje bankhangen in Nederland dan een populaire avondbesteding zijn, maar in China zou dit vooral als lui worden beschouwd. ‘De slogan ‘best enjoyed when totally comfortable’ is voor Westerlingen misschien een open deur, maar in China een riskante stellingname,’ zegt Jesse Ridder, creatief bij Energize Amsterdam.
Om Chinese jongeren aan te sporen af en toe zonder schuldgevoel op de bank te hangen, werd een popsong ontwikkeld met bijbehorende videoclip, die werd gelanceerd op het Chinese videokanaal Youku.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid