Overslaan en naar de inhoud gaan

(Case) Knab groeit dankzij data-analyse

Knab telde eind 2015 bijna 82.000 klanten. Maar in 2014 lag dat aantal op de helft...
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zo is bijvoorbeeld te verklaren waarom een specifieke maand  een opvallend lage nettogroei had: niet doordat de bruto- instroom zo laag was, maar vanwege een extreem hoge uitstroom.

De hoge uitstroom bleek veroorzaakt te  worden door klanten die instroomden via een specifiek kanaal. Andere kanalen lieten juist een stabiele uitstroom zien. Deze inzichten vormden de basis voor beslissingen rondom het verhogen of juist verlagen van inspanningen op speciefieke kanalen.

Dashboard
Om de salesfocus binnen Knab te vergroten en te kunnen reageren op ontwikkelingen in de klantenbase, was het noodzakelijk de klantstromen regelmatig te volgen. Voor dit doel werd het wekelijkse Knab scoreboard geïntroduceerd, waarop klantstromen als instroom, uitstroom, up- en downsell wekelijks konden worden gevolgd.

De gehele case is gepubliceerd in het januarinummer van Tijdschrift voor Marketing en kun je ).

Beeld: Pixabay (free images)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in