Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions: Cyber op de schop

Onder andere subcategorie Banners gekilled. 'Cyber weer helemaal in lijn met de huidige digitale trends.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De subcategorieën binnen de categorie Cyber, zijn voor het Cannes Lions International Festival van 2014, stevig op de schop gegaan.

related partner content for mobile comes here

In 2013 luidden de zeven subcategorieën nog:

  • Websites and microsites
  • Digitally led integrated campaigns
  • Banners and other rich media
  • Craft
  • Other digital solutions
  • Viral advertising
  • Online video

In 2014 gaat Cyber naar negen:

  • Craft
  • Web campaign
  • Web platforms
  • Online Ad
  • Online video
  • Social
  • Branded games
  • Branded tech
  • Integrated multi-platform campaign

(Op het gevaar af dat het ingewikkeld wordt: de negen subcategorieën zijn weer onderverdeeld in in totaal 56 (subsub)categorieën. In 2013 waren dat er 39.)

Daarmee zijn onder meer afgevoerd de subcategorieën Banners, Other en Viral. De organisatie zegt dat de nieuwe subcategorieën een weergave zijn van waar de sector nu staat. De introducties zouden de Cyber Lions weer nieuw leven inblazen. Met de vernieuwing volgt Cannes Lions de (eigen) trend van ieder jaar meer categorieën en/of subcategorieën.

Cannes Lions noemt in een persbericht vooral Social, Branded Technology en Branded Games:

Social
De Cyberjury zal bij Social kijken naar werk dat het ‘social denken’ als uitgangspunt neemt. Van belang is de mate van betrokkenheid van de consument en het bereik via sociale netwerken, alsook het commerciële effect.

Branded Technology
Werk dat beloond wordt in Branded Technology gebruikt technologie op zo’n manier dat het een merk aanvult of verbetert.  

Branded Games
Bij Branded Games is vooral brand experience een belangrijk beoordelingscriterium.

Inzenden in Cyber 425 euro per inzending. zijn meer specifieke details te vinden over inzenden in de categorie Cyber.

Inzenden
Inzenden voor de Cannes Lions Awards (editie 61) kan vanaf 23 Januari. Alle informatie over inzenden, klik .

Inspiratie
Hieronder de case film van de Grand Prix winnaar in (onder andere) Cyber van 2013: The beauty inside van Intel en Toshiba.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in