Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor respectvol gedrag in openbaar vervoer

Deze week is de campagne 'Normaal doen is zo gek nog niet' van start gegaan. De campagne vraagt aandacht voor de ongeschreven regels in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De is een initiatief van de Taskforce Veiliger Openbaar Vervoer, een samenwerkingsverband van onder andere vervoerbedrijven, vakbonden, gemeenten en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit verschillende posters waarop mensen gepresenteerd worden die zich op een respectvolle manier in openbare ruimten gedragen. Daarbij gaat om concreet gedrag, zoals opstaan voor iemand in de bus of de chauffeur vriendelijk groeten. Met de posters in het straatbeeld en op trams en bussen in de vier grote steden wil de taskforce voorbijgangers de komende weken attenderen op het belang van 'normaal' gedrag in het openbaar. ‘Normaal doen draagt bij aan meer respect in de Nederlandse samenleving,’ zo menen de initiatiefnemers. De posters zijn gebaseerd op echte interviews met reizigers. De boodschap is dat de meeste mensen zich al goed gedragen en dat dit voor anderen een stimulans moet zijn om dit ook te doen.

De campagne is in 2010 als pilot gestart. In april 2011 hebben verschillende ov-maatschappijen in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken de campagne overgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in