Campagne voor respectvol gedrag in openbaar vervoer
De campagne is een initiatief van de Taskforce Veiliger Openbaar Vervoer, een samenwerkingsverband van onder andere vervoerbedrijven, vakbonden, gemeenten en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
De campagne bestaat uit verschillende posters waarop mensen gepresenteerd worden die zich op een respectvolle manier in openbare ruimten gedragen. Daarbij gaat om concreet gedrag, zoals opstaan voor iemand in de bus of de chauffeur vriendelijk groeten. Met de posters in het straatbeeld en op trams en bussen in de vier grote steden wil de taskforce voorbijgangers de komende weken attenderen op het belang van 'normaal' gedrag in het openbaar. ‘Normaal doen draagt bij aan meer respect in de Nederlandse samenleving,’ zo menen de initiatiefnemers. De posters zijn gebaseerd op echte interviews met reizigers. De boodschap is dat de meeste mensen zich al goed gedragen en dat dit voor anderen een stimulans moet zijn om dit ook te doen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe campagne is in 2010 als pilot gestart. In april 2011 hebben verschillende ov-maatschappijen in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken de campagne overgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid