Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: Philips goes storytelling

Philips is van start gegaan met een campagne rond de nieuwe merkpositionering ‘innovation and you’, gebouwd rond verhalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het leven van mensen, anders gezegd de gebruikers van de producten van Philips, die vormen het middelpunt van de ‘inspirerende 360-graden’ campagne die maandag van start gaat. Daarin geeft Philips het nieuwe ‘innovation and you’ (let op, kleine letters), voor het eerst echt gestalte.

related partner content for mobile comes here

Philips wil de impact van zijn innovaties op het leven van mensen laten zien. Het persbericht juicht: ‘Als nooit tevoren zet Philips de gebruikers van zijn producten in het middelpunt en toont het hoe met baanbrekende zorg-, licht- en consumentenoplossingen het leven van mensen over de hele wereld wordt verbeterd.’ De door Olgilvy Londen gemaakte campagne is maandag van start gegaan met commercials op alle nationale televisiezenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Philips heeft het voornemen om de komende maanden de ‘buitenwereld’ te verleiden om de dialoog aan te gaan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving. Het heeft daartoe een zogeheten in het leven geroepen, waar een groot aantal verschillende zeer persoonlijke verhaallijnen te vinden zijn. De bedoeling van de verhalen is om te laten zien wat innovatie werkelijk voor mensen doet. Philips benadrukt dat dat platform de basis van de campagne vormt.

Vijf van de verhalen komen terug in advertising (print, online, televisie). Sommige daarvan spelen zich heel dichtbij af, bijvoorbeeld in het UMC Utrecht. Daar wordt samengewerkt aan onderzoek naar de mogelijkheden om ingrijpende borstkankeroperaties te vervangen door behandelingen waarvoor artsen niet meer hoeven te snijden. De stad Rotterdam heeft een rol in een andere verhaallijn met het Philips CityTouch Systeem. Met behulp van zeer zuinige en op afstand regelbare straatverlichting voelen bewoners zich nu ook na zonsondergang net zo veilig als overdag.

Meewerkende bureaus
Ogilvy
Carat
FleishmanHillard
Ketchum Pleon
Togorun
Sue Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in