Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne gericht op illegaal vuurwerk uit België

Consument en veiligheid begint dit jaar een nieuwe campagne tegen illegaal vuurwerk. De organisatie maakte maandag bekend zich daarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de inzet van televisiecommercials en filmpjes op YouTube laat de gevaren van het afsteken van illegaal vuurwerk zien. De organisatie bouwt daarbij voort op de succesvolle online vuurwerkcampagne van vorig jaar. Die leverde anderhalf miljoen websitebezoekers in veertien dagen op. Ook werkt de organisatie samen met MTV Networks om de campagne onder de aandacht te brengen bij jongeren.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen jaarwisseling steeg het aantal vuurwerkslachtoffers met 19 procent, stelt Consument en Veiligheid. Zo'n 1100 slachtoffers kwamen terecht in het ziekenhuis. Vooral de stijging van het aantal gewonden door illegaal vuurwerk baart zorgen. Een kwart van het aantal slachtoffers is daaraan te wijten. Bijna de helft van het aantal slachtoffers is geraakt door vuurwerk dat door een ander is aangestoken. Vooral nitraatbommen en vlinderbommen zijn de grote boosdoeners. Reden voor Consument en Veiligheid ook dit jaar weer te waarschuwen voor de gevaren van illegaal vuurwerk, dat meer kruit bevat dan is toegestaan. De Vetverkeerdkrant, de jongerenkrant van het Openbaar Ministerie schenkt in het decembernummer speciale aandacht aan vuurwerk. Het blad gaat in op vragen als wat is toegestaan? wat is verboden? en hoe oud moet je minimaal zijn om vuurwerk te mogen kopen? De krant verschijnt in een oplage van 50.000 stuks en wordt verspreid via middelbare scholen, Haltbureaus en bibliotheken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in