Overslaan en naar de inhoud gaan

Buutvrij doet aan crisiscommunicatie met een grote bek en humor

Stickergate in de Efteling loopt uit de hand (maar het komt ook snel weer goed)
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Leuk, stickers plakken, dachten ze bij het bureau Buutvrij for life. Het ging op teamuitje naar de Efteling en liet zijn sporen na, als een plassend hondje dat zijn territorium afbakent. Op palen, muurtjes, hekken, vliegende tapijten en de Vrije val van Baron 1898, waar niet eigenlijk, overal waren de stickers te vinden.

related partner content for mobile comes here

Niet iedereen vond de actie van het Amsterdamse bureau om te lachen. De Efteling zelf niet, dat de stickers weer kon verwijderen, en ook bezoekers van het pretpark niet, die verontwaardigd reageerden op de Facebook-pagina van Buutvrij. Het bureau werd overladen met kritiek en een waardering van één ster, het laagst haalbare.

Tyfusduur

De reactie van Buutvrij for life-eigenaar Reuben Alexander hielp ook al niet. Volgens de site Looopings liet hij weten dat het stickers plakken niet zozeer vandalisme was, maar eigenlijk ’een compliment’. Hij bood hij aan de resterende stickers weer weg te halen: ‘Mits we met het hele team gratis naar binnen mogen. Ik vind de Efteling namelijk tyfusduur.’

Alexander: 'Het stond wat vertekend en onhandig op die site. Jammer, want ik vond het echt vervelend dat we overlast hadden bezorgd. "Tyfusduur' sloeg op het feit dat veel achtbanen dicht waren vanwege de kou. Ik zou het sjiek vinden als we dan met het hele team gratis in de herkansing mochten.'

Fijn een-tweetje

Het kwam ook allemaal vrij snel goed. Via Twitter maakte Buutvrij en de Efteling er een fijn een-tweetje van, zie onder. Ook wist het bureau wel raad met de vele een-ster-waarderingen die het inmiddels op zijn Facebookpagina had verzameld. Met de gedachte If you can’t beat them, join them plaatste het een oproep op Instagram.

Het leverde weinig sterren op, maar een rijke verzameling aan reacties:

 

Het Twitter een-tweetje tussen Efteling en Buutvrij

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in