Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument deelt graag persoonlijke informatie, maar verwacht wel betere online winkelervaring

Een derde van de online consumenten is teleurgesteld over de kwaliteit van de gepersonaliseerde winkelervaring.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

87 procent van de online shoppers heeft geen problemen heeft met het delen van persoonlijke informatie in ruil voor een betere online winkelervaring, Dat blijkt uit het jaarlijkse ‘Reimaging Commerce’ onderzoek van Episerver dat werd uitgevoerd onder vierduizend consumenten in de VS, Groot-Brittannië, Duitsland en Scandinavië.

related partner content for mobile comes here

Dit hoge percentage staat in schril contrast tot de negatieve gevoelens die minimale of volledig ontbrekende personalisatie oproepen. Een derde van de consumenten voelt zich teleurgesteld, 16% zelfs 'gefrustreerd' en 12% staat wantrouwend tegenover webwinkels die niet genoeg personaliseren. Wel is een kwart bereid om opnieuw voor een merk te kiezen als de webshop informatie alsnog op maat aanbiedt.

Het Episerver rapport meldt verder dat gepersonaliseerde ervaringen bij één op de vijf respondenten meer merkloyaliteit oplevert. 20% van de ondervraagde consumenten zegt dat informatie op maat hen meer vertrouwen geeft in het merk. Dat staat in schril contrast met de negatieve gevoelens die minimale tot volledig ontbrekende personalisatie oproept.

Het onderzoek wijst uit dat 63% van de consumenten tenminste één keer per maand online winkelt. Bijna een kwart (23%) winkelt tenminste één keer per week. Twee derde van de consumenten verwacht dit jaar meer online aankopen te doen dan in 2017. 

Volgens Joey Moore, directeur productmarketing bij Episerver, draait het in de huidige fase van online retail om klantvertrouwen en -loyaliteit. 'Alleen productaanbevelingen toevoegen, is niet genoeg. Op basis van realtime winkelgedrag moet je de klant individueel wegwijs maken door je online shop. Retailers die een persoonlijke digitale klantervaring bieden, zullen slagen in het huidige Amazon-tijdperk.'

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in