Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand extensions mislukken vaker

Brand extensions mislukken vaker dan nieuwe merken. Hoe dat komt? Meestal door gebrek aan kwaliteit!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Ernst & Young blijkt dat het merendeel van de merkuitbreidingen binnen een jaar het loodje legt. Daar zijn grofweg drie redenen voor aan te wijzen:

related partner content for mobile comes here
  • De extensions zijn minder onderscheidend dan ze zouden moeten zijn.
  • Ze zijn simpelweg niet goed genoeg.
  • Ze hebben niet de juiste soort marketingondersteuning gehad. Wat valt er aan te doen? Ten eerste: het potentieel van het nieuwe product beter onderzoeken, en dat betekent in dit geval ook kijken naar de kracht van het moedermerk. Verder is het bij een brand extension zaak om je niet blind te staren op de affiniteit van de consument (dat zit vaak wel goed), maar vooral te kijken naar de prestaties. Niets is dodelijker voor een merk dan een geïnteresseerde, maar teleurgestelde klant. Dus: begin het innovatieproces door gedegen onderzoek te doen naar wat de klant verwacht, zodat je zeker weet dat de brand stretching niet botst met het bestaande merkimago. Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in