Brand extensions mislukken vaker
Brand extensions mislukken vaker dan nieuwe merken. Hoe dat komt? Meestal door gebrek aan kwaliteit!
Uit onderzoek van Ernst & Young blijkt dat het merendeel van de merkuitbreidingen binnen een jaar het loodje legt. Daar zijn grofweg drie redenen voor aan te wijzen:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
related partner content comes here
- De extensions zijn minder onderscheidend dan ze zouden moeten zijn.
- Ze zijn simpelweg niet goed genoeg.
- Ze hebben niet de juiste soort marketingondersteuning gehad. Wat valt er aan te doen? Ten eerste: het potentieel van het nieuwe product beter onderzoeken, en dat betekent in dit geval ook kijken naar de kracht van het moedermerk. Verder is het bij een brand extension zaak om je niet blind te staren op de affiniteit van de consument (dat zit vaak wel goed), maar vooral te kijken naar de prestaties. Niets is dodelijker voor een merk dan een geïnteresseerde, maar teleurgestelde klant. Dus: begin het innovatieproces door gedegen onderzoek te doen naar wat de klant verwacht, zodat je zeker weet dat de brand stretching niet botst met het bestaande merkimago. Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid