Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijken naar De Toekomst waarin internet domineert

Gisteren werd de tweede aflevering van de VPRO-serie De Toekomst uitgezonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werd de tweede aflevering van de VPRO-serie uitgezonden.

related partner content for mobile comes here

De uitzending was getiteld 'Leven in de tweede wereld' en had vooral betrekking op de gevolgen voor privacy door de (aanstaande) overdadige aanwezigheid van persoonsgegevens op het internet.

Zoekmachines maken personen immers makkelijk vindbaar. Hackers kunnen medische dossiers van een paar miljoen patiënten ongestoord inzien en bewerken. De handel in persoonsgegevens wordt daardoor steeds normaler. Auto's, huishoudelijke apparaten en kinderen zullen zichtbaar worden via het web.

Wil iedereen wel gedomineerd worden door internet? Of zullen we uiteindelijk ooit de controle op onze (tweede) e-dentiteit kwijtraken? Zo ja, welke maatschappij steekt er dan als eerste een stokje voor? En hoe dan ze dit dan als alle sporen onuitwisbaar blijken?

vochten de grootste Nederlandse internetproviders nog voor de privacy van hun abonnees. Zal dit gaan veranderen? En wat wordt de rol van het in de toekomst?

Wie mee heeft gekeken mag het zeggen. Voor de mensen die De Toekomst hebben gemist: kijk zaterdagmiddag weer naar de TV of start je eigen herhaling via in cyberspace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in