Overslaan en naar de inhoud gaan

Megamarketingklus met Holland.com

Persbericht van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Alle sites van de Holland-promotie onder de Holland.com vlag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Persbericht van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Alle sites van de Holland-promotie onder de Holland.com vlag gaan op de schop. De eerste site is die voor Nederlanders, zegt de NBTC. Ze verwijst in het bericht naar . Maar daar zie ik reclame voor onder meer Italiereizen. Foutje? Ja, foutje, want het moet zijn . En tik ik in Google LekkerWeg.nl, dan is de eerste link die van VVV.nl, maar dat blijkt hetzelfde te zijn. LekkerWeg.nl zegt de bezoeker eerst: "Binnen enkele seconden wordt u doorgestuurd naar onze vernieuwde website".

related partner content for mobile comes here

Inderdaad, dan gaat het naar en komen we op een site met veel oranje, bovenin een grote foto met uitgebloeide oranje tulpen.

Dan kunnen we Holland gaan ontdekken , die zelf de cultuur doet, maar hulpjes heeft: 'altijd actief met Tim', 'culinair genieten met Koen' en 'beleef de natuur met Jan', met tot slot ' Verwennen en relaxen met Maaike'. Hoezo stereotypen?

En we kunnen even klikken naar een commerciële samenwerking , dat zich richt op oudjes die tijd hebben voor lekker weg. Er is zelfs een Club Plus opgericht voor deze groep. En we kunnen een boek van Meta bestellen voor uitstapjes.

Maar goed, heerlijke vogelgeluiden op de achtergrond en handige valmenu's om snel te zoeken, ze mogen er zijn. En er zijn drie thema's voor de speerpunten: stadsleven, de kust en avontuur. De links daarbij zag ik in Firefox niet verschijnen, maar wel in Internet Explorer.

Holland.com zet groot in op internet, voortvloeiend uit het 'sales- en marketingplan voor de destinatie Holland': "zo'n honderd verschillende websites worden de komende tijd omgezet: de 17 taalversies van Holland.com, de thematische websites en de sites die het NBTC voor haar partners heeft gebouwd en onderhoudt. Meer dan 59.000 artikelen en 16.000 beelden worden geconverteerd. En de database met daarin 30.000 objecten zoals: evenementen, hotels, etc., wordt anders aangestuurd."

Leuke klus...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in