Megamarketingklus met Holland.com
Persbericht van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Alle sites van de Holland-promotie onder de Holland.com vlag gaan op de schop. De eerste site is die voor Nederlanders, zegt de NBTC. Ze verwijst in het bericht naar Lekker.weg.nl. Maar daar zie ik reclame voor onder meer Italiereizen. Foutje? Ja, foutje, want het moet zijn LekkerWeg.nl. En tik ik in Google LekkerWeg.nl, dan is de eerste link die van VVV.nl, maar dat blijkt hetzelfde te zijn. LekkerWeg.nl zegt de bezoeker eerst: "Binnen enkele seconden wordt u doorgestuurd naar onze vernieuwde website".
Inderdaad, dan gaat het naar www2.holland.com/nl/ en komen we op een site met veel oranje, bovenin een grote foto met uitgebloeide oranje tulpen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDan kunnen we Holland gaan ontdekken aan de hand van Meta de Vries, die zelf de cultuur doet, maar hulpjes heeft: 'altijd actief met Tim', 'culinair genieten met Koen' en 'beleef de natuur met Jan', met tot slot ' Verwennen en relaxen met Maaike'. Hoezo stereotypen?
En we kunnen even klikken naar een commerciële samenwerking met het blad Plus, dat zich richt op oudjes die tijd hebben voor lekker weg. Er is zelfs een Club Plus opgericht voor deze groep. En we kunnen een boek van Meta bestellen voor uitstapjes.
Maar goed, heerlijke vogelgeluiden op de achtergrond en handige valmenu's om snel te zoeken, ze mogen er zijn. En er zijn drie thema's voor de speerpunten: stadsleven, de kust en avontuur. De links daarbij zag ik in Firefox niet verschijnen, maar wel in Internet Explorer.
Holland.com zet groot in op internet, voortvloeiend uit het 'sales- en marketingplan voor de destinatie Holland': "zo'n honderd verschillende websites worden de komende tijd omgezet: de 17 taalversies van Holland.com, de thematische websites en de sites die het NBTC voor haar partners heeft gebouwd en onderhoudt. Meer dan 59.000 artikelen en 16.000 beelden worden geconverteerd. En de database met daarin 30.000 objecten zoals: evenementen, hotels, etc., wordt anders aangestuurd."
Leuke klus...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid