Groei marktaandeel MTV Networks
Dit ondanks de toegenomen concurrentie in de Nederlandse televisiemarkt, zo meldt MTV. In de doelgroep 13 tot 19 jaar verstevigden de jongerenzenders MTV, TMF en The Box hun positie met een gezamenlijk marktaandeel van 10,5 procent. (10,4 in 2004). In de doelgroep 20 tot 34 jaar steeg het MTV Networks marktaandeel van 3,3 procent naar 3,7 procent.
Onder de 13 tot 19 jarigen was de grootste groei te zien bij het MTV kanaal, het aandeel van deze zender groeide van 3,6 naar 4,1 procent. In de doelgroep 20-34 groeiden zowel MTV als The Box. TMF behield haar positie.
Ook Nickelodeon blijft groeien. Het marktaandeel in de leeftijd 6 tot 12 jaar steeg van 25,1 naar 28,6 procent. De zender komt overigens op 25 januari met een actie. Nickelodeon laat kinderen op die dag buiten spelen. De zender gaat dan in zowel Nederland als België tussen 14.00 uur en 17.00 uur 'op wit'.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe kinderzender zegt het belangrijk te vinden dat kinderen voldoende bewegen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel kinderen te zwaar zijn, te veel achter de tv of computer zitten en niet of weinig sporten en buiten spelen. ‘We zijn blij als de kids voor de buis gekluisterd zitten, maar ze moeten ook lekker naar buiten. Daar ligt voor ons ook een verantwoordelijkheid’, aldus Nickelodeon in een toelichting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid