Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei marktaandeel MTV Networks

Het marktaandeel van MTV Networks (MTV, TMF, The Box en Nickelodeon) maakte in 2005 een groei door in alle voor haar relevante doelgroepen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit ondanks de toegenomen concurrentie in de Nederlandse televisiemarkt, zo meldt MTV. In de doelgroep 13 tot 19 jaar verstevigden de jongerenzenders MTV, TMF en The Box hun positie met een gezamenlijk marktaandeel van 10,5 procent. (10,4 in 2004). In de doelgroep 20 tot 34 jaar steeg het MTV Networks marktaandeel van 3,3 procent naar 3,7 procent.

related partner content for mobile comes here

Onder de 13 tot 19 jarigen was de grootste groei te zien bij het MTV kanaal, het aandeel van deze zender groeide van 3,6 naar 4,1 procent. In de doelgroep 20-34 groeiden zowel MTV als The Box. TMF behield haar positie.
Ook Nickelodeon blijft groeien. Het marktaandeel in de leeftijd 6 tot 12 jaar steeg van 25,1 naar 28,6 procent. De zender komt overigens op 25 januari met een actie. Nickelodeon laat kinderen op die dag buiten spelen. De zender gaat dan in zowel Nederland als België tussen 14.00 uur en 17.00 uur 'op wit'.

De kinderzender zegt het belangrijk te vinden dat kinderen voldoende bewegen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel kinderen te zwaar zijn, te veel achter de tv of computer zitten en niet of weinig sporten en buiten spelen. ‘We zijn blij als de kids voor de buis gekluisterd zitten, maar ze moeten ook lekker naar buiten. Daar ligt voor ons ook een verantwoordelijkheid’, aldus Nickelodeon in een toelichting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in