Overslaan en naar de inhoud gaan

Buzz marketing: hoe lang nog?

Tijdens een brunch na een huwelijksfeest, zo begint de Wall Street Journal een artikel (betaalde toegang), neemt Mary McNealy de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens een brunch na een huwelijksfeest, zo begint (betaalde toegang), neemt Mary McNealy de gelegenheid te baat om haar gram te spuien over de te vette happen op tafel en geeft als alternatief Hahn's Yogurt & Cream Cheese Spread.

related partner content for mobile comes here

Het smeerkaasje heeft ze recent ontdekt, beweert ze. Maar ze vertelt er niet bij dat ze meedoet in een 'buzz-campagne', een mond-tot-mond reclame actie.

Iedere marketeer weet dat de krachtigste marketing voor potentiële klanten een aanbeveling is van een vriend of familielid. Op dit principe en op snelle verspreiding van 'de boodschap' speelt buzz-marketing in.

Volgens de Wall Street Journal is deze vorm van marketing juist heel geschikt voor wat kleinere bedrijven gezien hun relatief geringe marketingbudgetten. Dat beweren althans bedrijven als en . De laatste deed ook de campagne voor genoemd mager smeerkaasje, een product van Franklin Foods.

BzzAgent kan putten uit maar liefst 120.000 'buzz agents' die te koop zijn om boodschappen te verspreiden. De campagne voor Hahn's kostte 95.000 dollar.

Voor dat bedrag spanden duizend evangelisten zich voor een periode van bijna drie maanden in. Met succes.

Ik ben er sceptisch over. Ten eerste zou ik zo'n buzz-agent zo veel mogelijk gaan vermijden. Beter werkt het om echt tevreden klanten eens te mobiliseren via het web.

Het weblog , dat wordt geciteerd door Wall Street Journal, juist een fout aan in genoemd artikel daar een voorbeeld over Bike Friday niets te maken heeft met geforceerde buzz marketing, maar steunt op het exploiteren van tevredenheid van bestaande klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in