Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument is keuzemoe

De consument heeft z'n buik vol van alle keuzes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is te veel en kiezen is onmogelijk, zo concludeert na ondervraging van 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Uit blijkt dat de consument lijdt.

Met name bij wat meer gecompliceerde producten, vindt men het aantal keuzemogelijkheden veel te groot.

Op dit punt steekt mobiele telefonie met kop en schouders boven de andere producten uit. De vele combinaties en mogelijkheden qua abonnementen gaan een ruime meerderheid van de Nederlanders boven de pet.

In het algemeen stelt de Nederlander het overigens op prijs om veel keuze te hebben (60 procent stelt dit op prijs, 19 procent niet), maar tegelijk ziet men vaak door de bomen het bos niet meer (58 procent beaamt dit).

Aan de respondenten zijn twee concrete situaties voorgelegd: het kiezen van een zorgverzekering en een internetaansluiting.

44 procent geeft aan moeite te hebben met het kiezen van de juiste zorgverzekering. 42 procent zou wel hulp willen hebben als men een nieuwe internetaansluiting zou moeten kiezen.

In het onderzoek is voor twaalf productcategorieën gevraagd of men het aantal keuzemogelijkheden: te veel, precies goed of te weinig vindt.

Voor alle categorieën geldt dat het aantal keuzemogelijkheden eerder te veel dan te weinig wordt gevonden.

Bij mobiele telefonie abonnementen, zorgverzekeringen, internetabonnementen en producten als snacks en frisdranken, is zelfs minimaal de helft van de Nederlanders van mening dat er te veel keuzemogelijkheden zijn.

Het segment mobiele telefonie abonnementen spant de kroon: 70 procent vindt dat daarin te veel keuzeaanbod is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in