Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer van Howard Stern

Kleine ondernemers (lees ook: kleine bureaus en merken) kunnen leren van shock-jock Howard Stern. Dat is te lezen op Chief Marketeer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kleine ondernemers (lees ook: kleine bureaus en merken) kunnen leren van shock-jock Howard Stern. Dat is te lezen op

related partner content for mobile comes here

Want, wat je ook van hem denkt, hij weet de aandacht op zich te vestigen. En als hij een product eventjes noemt in zijn show, loopt Amerika naar de winkel.

1. Probeer niet iedereen te vriend te houden.

Stern zet zich af en krijgt hierdoor aandacht. Zijn gepolariseerde positie positioneert hem. Merken proberen zich op de grote gemene deler te richten. Alles proberen te zijn voor iedereen bereikt minder aandacht en minder consumenten. Wees niet bang bepaalde consumenten af te schrikken. Als je wilt dat consumenten van je houden, moeten sommigen je ook haten.

2. Blijf consistent bij je imago, of dit nu goed of slecht is voor je omzet.

Kleine ondernemers nemen vaak elke klant die langskomt. Ze hebben de omzet nodig. Ook als de klant niet helemaal bij hen past. De zogenaamde pijn-in-de-bips klanten. Ze passen niet bij het profiel en brengen het bedrijf eigenlijk meer schade toe dan ze helpen.

Een slechte klant maakt een onderneming minder productief en minder winstgevend. Definieer je basisklant en richt je hier consistent op.

3. Wees flexibel en snel.

Kleine ondernemers en merken kunnen flexibel zijn. Maar hun denken en ego's maakt het moeilijk zich aan te passen. Heb een open mindset.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in